Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.6 16V Duratec 120/125KM (Ti-VCT)

Wyświetleń: 64569
Silnik 1.6 16V Duratec 120/125KM (Ti-VCT)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT występował w trzech odmianach mocy 105.120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • prosty serwis
  • dobra dynamika

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 8 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Różnice w wersjach 

-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda

-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda

Średnia (głosów 13):
(7.9)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
8.1/10
Dynamika
7.4/10
Głosy według opinii użytkowników:121

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Focus mk302.06.2020
Opinia:Silnik oferuję niezłą dynamikę, przy tym nie pali nadmiernych ilości paliwa, niestety z powodu konieczności redukcji emisji ma wykastrowany dolny zakres obrotów, mam wrażenie, że mój poprzedni focus mimo silnika 1.4 miał bardziej dynamiczny dół... Od 3 tys obrotów nie mam zastrzeżeń do osiągów silnika. Oferuje niezły kompromis jeżeli chodzi o niezawodność i przyjemność z jazdy. Przeraża mnie trochę zainstalowanie 2 katalizatorów i 4 sond lambda, gdzie zwykle jest w aucie jeden katalizator i 2 sondy...
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:trwałość, dobra dynamika jak na te moc, niskie spalanie, bardzo dobre wyważenie silnika (zero drgań na karoserii czy lewarku)
Wady:wysoka cena wymiany rozrządu z powodu zmiennych faz rozrządu, wykastrowany dół silnika, skomplikowany osprzęt (2 katalizatory i 4 sondy lambda)

Odmiana silnika: 1.6 Ti-VCT 125 KMhttp://motobenzyna.pl/silniki/3146-silnik-1-6-i-16v-ti-vct.html#

Rocznik: 2011

Przebieg: 94307

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fiesta Titanium10.01.2020
Opinia:Posiadam taki silnik w Ford Fiesta Titanium 120, rewelacja jeśli chodzi o moc i dynamike do tak małej karoseri. Z silnikiem nie miałem żadnych problemow do tej pory (2lata), co zrobiłem to tylko wymieniłem poduszke poprzeczną silnika oraz uszczelnilem wyciek płynu pod cewka z prawej strony silnika. Pozatym zero konsumpcji oleju, zawsze odpala i daje dosyć dużo frajdy z jazdy.Tylko i wyłącznie na wysokich obrotach mu czegoś brakuje, nie wkręca sie już tak dobrze, ale muszę zdiagnozować problem
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:mało awaryjny przyzwoite spalanie
Wady:dosyć głośny małe wycieki płyn chlodniczy i olej

Odmiana silnika: 1.6Ti-vct 120KM

Rocznik: 2009

Przebieg: 98000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Focus MK328.11.2019
Opinia:Silnik przyzwoity, w Focusie naprawdę daje radę, a piszę to po przesiadce z diesla i przetestowaniu konkurentów: Golf VII 1.4 125km TSI- lepszy zryw od dołu, ale tylko tyle, wyższe spalanie; Corolla 1.6 132 km- zdecydowanie gorsza dynamika, dużo gorsze prowadzenie pogarsza wrażenia, spalanie porównywalne; Astra IV 1.6 115km- dużo cięższa, przez co gorsza dynamika, gorsze prowadzenie, większe spalanie.
Spalanie w mieście ok 8l, na trasie da się zejść do ok 6l przy jeździe do 120 km/h, na autostradzie zaczyna się "ssanie", szczególnie jeśli mamy ciężką nogę (skrzynia 5-biegowa).
Ogólnie polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Niezawodność Przyzwoita dynamika Niemal zerowy pobór oleju Przyzwoite spalanie
Wady:Głośna praca, szczególnie na zimnym silniku

Odmiana silnika: 1.6 125 km

Rocznik: 2014

Przebieg: 120 000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Ford C max 226.09.2019
Opinia:Silnik jak najbardziej godny polecenia.
Zużycie paliwa średnio 7l/100 km
Silnik powyżej 120km/h robi się głośny i pochlania duże ilości paliwa.
Na chwile obecna brak jakichkolwiek usterek
Olej zmieniany regularnie co 15 tys. km lub 1 rok
Dynamika silnika jak na wolnossący dosyć dobra, ale oczywiście tu istotna jest skrzynia biegów i masa samochodu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 1.6 Ti-vct 125km

Rocznik: 2016

Przebieg: 35000 km

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Mateusz04.12.2018
Opinia:Silnik bierze duzo oleju
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 105

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 9 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Piotr 26.09.2019
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)

Najnowsze komentarze

Piotr
26.09.2019
0
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.