Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.6 16V Duratec 120/125KM (Ti-VCT)

Wyświetleń: 74028
Silnik 1.6 16V Duratec 120/125KM (Ti-VCT)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

stosowane w:

FordJaguarLand Rover

Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT występował w trzech odmianach mocy 105.120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • prosty serwis
  • dobra dynamika

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 8 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Różnice w wersjach 

-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda

-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda

Średnia (głosów 15):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.8/10
Dynamika
7.2/10
Głosy według opinii użytkowników:141

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 91

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 37

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Focus MK3 FL29.10.2020
Opinia:Auto ma troche ponad 4 lata i przy regularnym serwisie (rok / 20tys.) nie zaobserwowalem zadnych bolaczek. Faktycznie, dynamika i przyspieszenie zaczynaja sie w gornym zakresie obrotow. Co do glosnosci, to pewnie zalezy kto czym jezdzil ale w wersji Titanium do 130km/h jest bardzo spokojnie i wlasciwie opor powietrza i opony bardziej slychac niz sam silnik. Spalanie na razie tez wychodzi racjonalnie - w miescie przy malych korkach jak narazie miedzy 8-8.5, a a trasie udalo mi sie zejsc do 5.8 przy jezdzie w zakresie 90 - 120km/h.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:rozsadny kompromis miedzy osiagami, a spalaniem. bezawaryjny przy regularnym serwisie
Wady:lekko ospaly w dolnym zakresie.

Odmiana silnika: 125

Rocznik: 2016

Przebieg: 101000

Śr. spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

MK321.09.2020
Opinia:Posiadam ten samochód od 2 lat a od 1.5 roku mam założoną instalację LPG. Przy regularnym strojeniu (10tyś km) Żadnych awarii nie uświadczyłem - więc proszę nie pisać, iż ta jednostka napędowa nie jest pod LPG!
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Kultura jazdy, bezawaryjność
Wady:brak

Odmiana silnika: 125

Rocznik: 2017

Przebieg: 99tyś

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Focus mk302.06.2020
Opinia:Silnik oferuję niezłą dynamikę, przy tym nie pali nadmiernych ilości paliwa, niestety z powodu konieczności redukcji emisji ma wykastrowany dolny zakres obrotów, mam wrażenie, że mój poprzedni focus mimo silnika 1.4 miał bardziej dynamiczny dół... Od 3 tys obrotów nie mam zastrzeżeń do osiągów silnika. Oferuje niezły kompromis jeżeli chodzi o niezawodność i przyjemność z jazdy. Przeraża mnie trochę zainstalowanie 2 katalizatorów i 4 sond lambda, gdzie zwykle jest w aucie jeden katalizator i 2 sondy...
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:trwałość, dobra dynamika jak na te moc, niskie spalanie, bardzo dobre wyważenie silnika (zero drgań na karoserii czy lewarku)
Wady:wysoka cena wymiany rozrządu z powodu zmiennych faz rozrządu, wykastrowany dół silnika, skomplikowany osprzęt (2 katalizatory i 4 sondy lambda)

Odmiana silnika: 1.6 Ti-VCT 125 KMhttp://motobenzyna.pl/silniki/3146-silnik-1-6-i-16v-ti-vct.html#

Rocznik: 2011

Przebieg: 94307

Śr. spalanie: 7.3 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Fiesta Titanium10.01.2020
Opinia:Posiadam taki silnik w Ford Fiesta Titanium 120, rewelacja jeśli chodzi o moc i dynamike do tak małej karoseri. Z silnikiem nie miałem żadnych problemow do tej pory (2lata), co zrobiłem to tylko wymieniłem poduszke poprzeczną silnika oraz uszczelnilem wyciek płynu pod cewka z prawej strony silnika. Pozatym zero konsumpcji oleju, zawsze odpala i daje dosyć dużo frajdy z jazdy.Tylko i wyłącznie na wysokich obrotach mu czegoś brakuje, nie wkręca sie już tak dobrze, ale muszę zdiagnozować problem
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:mało awaryjny przyzwoite spalanie
Wady:dosyć głośny małe wycieki płyn chlodniczy i olej

Odmiana silnika: 1.6Ti-vct 120KM

Rocznik: 2009

Przebieg: 98000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Focus MK328.11.2019
Opinia:Silnik przyzwoity, w Focusie naprawdę daje radę, a piszę to po przesiadce z diesla i przetestowaniu konkurentów: Golf VII 1.4 125km TSI- lepszy zryw od dołu, ale tylko tyle, wyższe spalanie; Corolla 1.6 132 km- zdecydowanie gorsza dynamika, dużo gorsze prowadzenie pogarsza wrażenia, spalanie porównywalne; Astra IV 1.6 115km- dużo cięższa, przez co gorsza dynamika, gorsze prowadzenie, większe spalanie.
Spalanie w mieście ok 8l, na trasie da się zejść do ok 6l przy jeździe do 120 km/h, na autostradzie zaczyna się "ssanie", szczególnie jeśli mamy ciężką nogę (skrzynia 5-biegowa).
Ogólnie polecam.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Niezawodność Przyzwoita dynamika Niemal zerowy pobór oleju Przyzwoite spalanie
Wady:Głośna praca, szczególnie na zimnym silniku

Odmiana silnika: 1.6 125 km

Rocznik: 2014

Przebieg: 120 000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Piotr 26.09.2019
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)

Silniki 3.7 Ti-VCT z rodziny Cyclone V6 (od 2007)

Silniki 5.0 Ti-VCT z rodziny Coyote V8 (od 2011)

Najnowsze komentarze

Piotr
26.09.2019
0
Użytkuje samochód z silnikiem w wersji 125km, co do ogólnego opisu to całkowicie się zgadzam, poza kilkom drobnymi uwagami: 1.w wadach wymieniona jest głośna praca silnika: tak robi się głośno ale przy jeździe powyżej 120km/h,
2. Kosztowny montaż LPG - wyżej w artykule pisze "niezalecany do instalacji LPG". Sam Ford określił że głowica jest bardzo wrażliwa- więc silnik nie powinien mieć takiej instalacji. Jak ktoś planuje założenie LPG to nie do tego silnika. 3. Wysoki poziom spalania - ja nic takiego u siebie nie zauważyłem,zużycie paliwa porównywalne co u konkurencji, biorąc oczywiście pod uwagę pojemność, brak doładowania i ilość cylindrów. (Oczywiście w artykule wyżej pisze - "Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania"). Ogólnie silnik bardzo dobry, można polecić.