Popularne na rynku

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT Sigma

133276
Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT Sigma

Silniki Ford Duratec / Duratec-HE są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.6 16V Duratec Ti-VCT występował w odmianach mocy 85, 105, 110, 115, 120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań, miedzy innymi silnik wyposażono w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości.


Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • prosty serwis
  • dobra dynamika

Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 8 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Różnice w wersjach mocy:

-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda

-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 19) (7.9)
Trwałość 8.2/10
Utrzymanie 8.2/10
Dynamika 7.4/10
Głosy według opinii użytkowników: 17 2

Najbardziej awaryjna część

55%
4%
4%
3%
8%
14%
12%
Suma głosów: 100

Opinie użytkowników

17.03.2024 Ford focus mk3 polift
(6.3)
Opinia: Bardzo ciężko mi ocenic ten silnik. Z jednej strony za każdym razem odpala i jedzie gdzie trzeba. Spalanie raczeja normalne jak na wolnossące 1.6, czyli nie jest jakieś wspaniałe 7-8l przy jeździe mieszanej. Gorzej jak chcesz pojechać szybko na autostradzie. Brak dynamiki, elastyczności, a za
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • 5.0/10
Zalety: raczej bezproblemowy, palisz i jedziesz.
Wady: Problemy z stukami, tłoki, sworzenie itd
  • Silnik: 1.6 105km
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 8.0 l/100km
Odradzam
27.08.2022 Fiesta MK7
(10.0)
Opinia: - dobre spalanie - malo awaryjne - duzy przebieg a mimo to zero problemow - serwisowac, dbac o olej - jezdzic :)
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwalosc
  • Silnik: 120KM benzyna
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 188.000
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam
27.08.2022 mk7
(10.0)
Opinia: Bardzo dobry silnik, wymiana oleju co 15 tysiecy i spokojnie nakrecone juz 293 tysiace, mam Fieste w Sporcie 3 drzwi z 2008 roku, poleca goraco, super frajda, dobre spalanie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Spalanie, trwalosc, dynamika, brak awarii
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 293000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
04.01.2022 Ford Focus
(9.3)
Opinia: W Focusie z 2015 roku silnik 1.6 125 KM (najmocniejsza wersja) jeżdżony od nowości. Poza regularną wymianą oleju co 20 tys. km (Castrol) oraz rozrządu (który jest dość tani) jak na razie nic nie musiałem robić przy silniku, a przebieg już 300 000 km, nie miał
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Brak awarii Wystarczająca dobra dynamika
Wady: Mógłby być jeszcze mocniejszy o 20-30 KM
  • Silnik: 1.6 125 KM
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 300000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
29.10.2020 Focus MK3 FL
(6.0)
Opinia: Auto ma troche ponad 4 lata i przy regularnym serwisie (rok / 20tys.) nie zaobserwowalem zadnych bolaczek. Faktycznie, dynamika i przyspieszenie zaczynaja sie w gornym zakresie obrotow. Co do glosnosci, to pewnie zalezy kto czym jezdzil ale w wersji Titanium do 130km/h jest bardzo spokojnie
  • 6.0/10
  • 6.0/10
  • 6.0/10
Zalety: rozsadny kompromis miedzy osiagami, a spalaniem. bezawaryjny przy regularnym serwisie
Wady: lekko ospaly w dolnym zakresie.
  • Silnik: 125
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 101000
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Polecam