Silniki Ford - Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT

Wyświetleń: 22948
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 i 16V Duratec Ti-VCT występował w trzech odmianach mocy 105.120 oraz 125KM. Konstrukcja oparta na wersji 1.6 Duratec z zastosowaniem nowszych rozwiązań miedzy innymi silnik wyposażony w zmienne fazy rozrządu. Ta innowacja pozwoliła uzyskać większa moc oraz rozszerzyć zakres momentu obrotowego. Dodatkowym atutem tych zmian jest lepsza kultura pracy oraz niższy poziom spalania. Do najbardziej uciążliwych mankamentów trzeba zaliczy głośną pracę silnika, jedynak pomocą może być montaż maty wygłuszającej, która zmniejszy hałas ale nie wyeliminuje w całości. Jedną z poważniejszych awarii tej odmiany jest usterka czujnika położenia wału, objawia się to nierówna pracą silnika. Kolejną kosztowną awarią jest usterka koła zmiennych faz rozrządu na szczęście zdarza się to rzadko. Do drobnych usterek musimy zaliczyć awarie sondy lambdy. Mechanicy odradzają montaż instalacji LPG a jeżeli już zdecydujemy się to musimy liczyć się z wyższymi kosztami montażu, trzeba pamiętać aby była idealnie zestrojona. W opinii użytkowników silnik jest oceniany dobrze, przy odpowiednim serwisowaniu nie sprawia większych problemów a osiągi oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • dostępność części
  • prosty serwis
  • dobra dynamika

-Wady

  • awarie czujnika położenia wału
  • awarie sondy lambda
  • awarie koła zmiennych faz rozrządu
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • głośna praca silnika
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 8 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Różnice w wersjach 

-105 km ma 1 katalizator /2 sondy lambda

-125 km ma 2 katalizatory /4 sondy lambda

Średnia (głosów 8):
(7.5)
Trwałość
8.4/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
6.8/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Polecam!

Kuba01.01.2018
Opinia:Silnik dość dobry, na pewno o wiele bardziej skomplikowany niż poprzednik 1.6 100KM. Serwis o wiele droższy ( na przykład bardzo droga wymiana termostatu ). Naszpikowany elektroniką np. 4 sondy lambda. Po rozgrzaniu charakterystyczny klekot przypominający diesla. Nie nadaje się do współpracy z LPG, regulacja luzu zaworowego przez wymianę szklanek. Wysokie spalanie sięgające nawet 10l/100km po mieście. Zmienna faza rozrządu nieco zwiększa dynamikę, ale silnik trzeba kręcić bardzo wysoko. Serwis olejowy koniecznie co 10 tyś km, najlepiej na olejach wysokiej klasy ( uciszają klekot ) np Liqui Moly, Motul ew. Valvoline.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Ford Focus C-Max 1.6 Ti-VCT 115km

Rok / Przebieg: 2005 / 160tyś

Śr. spalanie: 9.2 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Marcin02.11.2017
Opinia:Silnik dobry, dynamiczny dopiero od 3500obr/min do samej góry, na trasie potrafi mało spalić, najbardziej denerwuje mułowaty dolny zakres obrotów z nierównym przyspieszaniem od 1500-2500obr/min. Mógł by być ciut cichszy (może to z winy braku 6-tego biegu) powyżej 140km/h. Spalanie na trasie przy spokojnej jeździe 6,1l. W mieście 8,5-9l. Generalnie godny polecenia ale bez wodotrysków :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Ford Focus 1,6 ti-vct / 125KM

Rok / Przebieg: 2011 / 78000 km

Śr. spalanie: 6.3 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Jarek11.12.2016
Opinia:Co do samej jednostki nie można nic złego powiedzieć jest trwała i nie sprawia problemów.Jedynym mankamentem jest jej głośna praca,po za tym nic sie nie dzieje,ale ja akurat dbam o auto jak mało kto.Serwis co 15-20tys/km i nie katuje auta,chociaż muszę powiedzieć że lepiej się czuje na wyższych obrotach wtedy czuć dobrą dynamikę i praca jest na dobrym poziomie.Co do spalania to nie jest najniższe miasto 10-11l trasa 7l średnio to tak 8-9 L .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Focus/115KM

Rok / Przebieg: 2008/185tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km