Silniki Ford - Silnik 1.6 16V Zetec

Wyświetleń: 3469
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 i 16V Zetec o mocy 90KM miał zastosowanie od 1991 roku w samochodach firmy Ford Focus oraz Fiesta. Konstrukcja czterocylindrowa 16-zaworowa z dwoma walkami rozrządu. Konstrukcja z aluminiową pokrywą zaworów i aluminiowym kolektorze dolotowym z hydraulicznymi popychaczami zaworów. Niestety nie do końca została dopracowana ich praca, w przypadku zastosowania oleju o innej specyfikacji doprowadza do zawieszenia się zaworu EGR. Ta przypadłość została wyeliminowana w 1995 roku przy modernizacji jednostki. Silnik bardzo udany i sprawdzony, nieprzysparzający użytkownikom większych problemów. Do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Dużym minusem jednostki jest jej spory apetyt na paliwo, alternatywom jest montaż instalacji LPG, która dobrze współpracuje z silnikiem. Jeżeli będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • łatwy serwis
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie elektryki-kable
  • cewki
  • awarie zaworu EGR
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.0)
Trwałość
7.5/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Rafał03.10.2018
Opinia:Silnik nie do zdarcia po za drobnymi awariami które naprawa nie sprawia problemów.Koszty części niewielkie,każdy przeciętny mechanik bezproblemu wymieni cewki,czy drobną elektrykę.Minus spalanie i słaba dynamika ale jak się rozhula to idzie nieźle.Szkoda że blacha pada w tych autach bo można by było jeździć dożywotnie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Focus 90KM

Rok / Przebieg: 1998 290.tys

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Marian09.10.2017
Opinia:Stary poczciwy zetec który ma już nagonione prawie 300 tys u mnie jakąś połowę jakby nie blacha w Foce to można powiedzieć że wehikuł i silnik nie do zdarcia.Robiłem uszczelkę pod głowica przy 220 tys rozrządy kable cewki itd po za tym pali od kopa nawet na najwiekszych mrozach.Minus to spalanie które jest w granicach 9-10 L ale auto stare więc gazu się nie opłaca.Jakby ktoś znalazł egzemplarze nie zgnity to brać w ciemno.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Ford Focus 1.6 90KM

Rok / Przebieg: Focus

Śr. spalanie: 9 l/100km