Silniki Ford - Silnik 2.0 16V EcoBoost

Wyświetleń: 14302
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 2.0 EcoBoost o mocach 203KM/240KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa. Pierwsza odmiana 203 KM przy 6000 obr/min osiąga maksymalny moment obrotowy 300Nm a odmiana 240KM przy 6000ob/min generuje maksymalny moment obrotowy 340Nm. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2. Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

-Wady

  • spalanie w mieście
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 112

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Marcin25.04.2018
Opinia:Silnik ten mam w Jaguarze XF rocznik 2013. Auto z napędem na tył, całe szczęście bo faktycznie palił by wtedy jak smok. U mnie wychodzi w mieście 11, trasa 7 litrów. Da się osiągnąć niższe wartości, ale i wyższe. Generalnie pod tym kątem nie ma co narzekać. Dynamika również świetna. Co do awarii to jeszcze nie ma co się wypowiadać. Auto ma dopiero 75 tys km i jak na razie oprócz oleju czy świec nic nie trzeba było robić. Polecam !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Jaguar XF / 240 KM

Rok / Przebieg: 2013 / 75 tys km

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Łukasz DG04.06.2017
Opinia:super silnik lecz to co piszą o spalaniu ( 7-8 przy dynamicznej jeździe )bardzo się mija z prawdą otóż przy delikatnej jeździe na trasie rzędu do 90 km/h zero wyprzedzania to udało mi się zejść do 8l w mieście przy prawie normalnej jeździe to 12 l lekko agresywnej 13 można przyjąć ze średnie spalanie tego modelu z tym silnikiem z napędem 4x4 to 10,5 l na 100 km
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Fusion USA 240 KM AWD 4x4

Rok / Przebieg: 2014 30500 km

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Adam10.10.2016
Opinia:silnik Perfekcyjny dopracowany pod każdym wzgledem,dynamika na najwyższym poziomie,kutura pracy przyspieszenie i zerowa awaryjność !!!Mam go w Mondeo i nie wyobrażam sobie mieć innego to co ten silnik potrafi to poprostu bajka.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Mondeo/ 203KM

Rok / Przebieg: 2015/145tys

Śr. spalanie: 8 l/100km