Silniki Ford - Silnik 1.6 16V EcoBoost

Wyświetleń: 10847
MotoBenzyna

Silniki Ford

Ford

Silnik 1.6 EcoBoost o mocach 150KM oraz 182KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2011r. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak, turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5. Kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • dobre osiągi
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

-Wady

  • ?

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(9.6)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.3/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 13

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Daro14.08.2018
Opinia:Z silnika jestem zadowolony bo jego praca jest na wysokim poziomie oraz jego dynamika,na minus trzeba zaliczyć spalanie zwłaszcza przy wyższych prędkościach !!! Po za tym jest super po przejechaniu 127 tys/km zero awarii,utrzymanie również nie jest wysokie po za wspomnianym spalaniem serwis kosztuje ponad 600 zł.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Ford C-Max 150KM

Rok / Przebieg: 2013 r/127.000 km

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Przemek26.11.2017
Opinia:Silnik dosyć dynamiczny, jest moc kiedy jej potrzeba nawet w tak dużym samochodzie jak C-max (w porównaniu do mojego poprzedniego C-maxa z silnikiem diesla 125km jest o niebo lepiej). Bardzo dobra kultura pracy, silnik chodzi cichutko. 58tys i bez problemów po 100 pewnie warto będzie zrobić czyszczenie wtrysków (liqui molly jet cleantronic).
Zużycie paliwa zadowalające, w ciepłych miesiącach średnio 7/7,6. W zimie bierze więcej ok. 8,5l, Przy spokojnej jeździe za miastem (do 90km/h) można zejść nawet poniżej 6l/100km. Przy szykiej jeździe na autostradzie zużycie odpowiednio rośnie (6,8 / 7,6).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Ford C-max II / 150km

Rok / Przebieg: 2012 / 58000

Śr. spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Kamil21.12.2016
Opinia:Świetny silnik pod każdym względem mam go w Focusie i jestem mega zadowolony.Bardzo dobrze się silnik zbiera moc super dobra elastyka.Spalanie przyzwoite średnio 8L .Awaryjność zerowa nic nie robiłem przy aucie po za klasyka oleje filtry i to tyle .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Focus/150KM

Rok / Przebieg: 2012/165tys

Śr. spalanie: 8 l/100km