Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)

Wyświetleń: 33070
Silnik 1.6 16V EcoBoost 150KM (Sigma)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.6 EcoBoost o mocy 150KM zadebiutował w samochodach marki Ford w roku 2010. Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami oraz zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastycznośći
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awaryjny układ chłodzenia
  • zużycie popychacza pompy wody
  • kosztowny montaż instalacji LPG
  • kosztowny serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(9.4)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.4/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 240

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 66

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Volvo S60 201105.03.2020
Opinia:Bardzo dobry silnik w moim Volvo.
Elastyczny i dynamiczny.
Jedyne co wymieniałem do tej pory to świece i czujnik map sensor przed intercoolerem.
Rozrzad przy 180tys km.
Oczywiście olej i filtry co 10-12tys km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Brak poważnych awarii. Dobre spalanie. Pasują części od forda które są tansze niż w ASO Volvo.
Wady:Brak

Odmiana silnika: T3 150KM

Rocznik: 2011

Przebieg: 230000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Ford focus mk325.06.2019
Opinia:Silnik bardzo dynamiczny. Umiejętne obchodzenie się z gazem pozwala na średnio 7,5 l/100km.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 15km 1,6 ecoboost

Rocznik / Przebieg: 2012/115000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Daro14.08.2018
Opinia:Z silnika jestem zadowolony bo jego praca jest na wysokim poziomie oraz jego dynamika,na minus trzeba zaliczyć spalanie zwłaszcza przy wyższych prędkościach !!! Po za tym jest super po przejechaniu 127 tys/km zero awarii,utrzymanie również nie jest wysokie po za wspomnianym spalaniem serwis kosztuje ponad 600 zł.Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Ford C-Max 150KM

Rocznik / Przebieg: 2013 r/127.000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Przemek26.11.2017
Opinia:Silnik dosyć dynamiczny, jest moc kiedy jej potrzeba nawet w tak dużym samochodzie jak C-max (w porównaniu do mojego poprzedniego C-maxa z silnikiem diesla 125km jest o niebo lepiej). Bardzo dobra kultura pracy, silnik chodzi cichutko. 58tys i bez problemów po 100 pewnie warto będzie zrobić czyszczenie wtrysków (liqui molly jet cleantronic).
Zużycie paliwa zadowalające, w ciepłych miesiącach średnio 7/7,6. W zimie bierze więcej ok. 8,5l, Przy spokojnej jeździe za miastem (do 90km/h) można zejść nawet poniżej 6l/100km. Przy szykiej jeździe na autostradzie zużycie odpowiednio rośnie (6,8 / 7,6).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Ford C-max II / 150km

Rocznik / Przebieg: 2012 / 58000

Średnie spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Kamil21.12.2016
Opinia:Świetny silnik pod każdym względem mam go w Focusie i jestem mega zadowolony.Bardzo dobrze się silnik zbiera moc super dobra elastyka.Spalanie przyzwoite średnio 8L .Awaryjność zerowa nic nie robiłem przy aucie po za klasyka oleje filtry i to tyle .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Focus/150KM

Rocznik / Przebieg: 2012/165tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)