Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)

Wyświetleń: 36408
Silnik 1.5 16V EcoBoost 150KM (Sigma)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150KM to kolejna odmiana którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku.Jednostka zastąpiła starszą odmianę 1.6 ecoboost która była bardzo awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność.Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent. W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.1)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 79

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Focus mk403.07.2019
Opinia:Auto Ford Focus IV, 1.5 150 km. Przebieg 21 tys - wyciek oleju, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą - auto unieruchomione w serwisie - miał być bezawaryjny i dlatego wybrany do firmy jako zamiennik octavi...... Sama jazda przyjemna, silnik dynamiczny, spalanie średnie 6,8/100 przy (na dystansie 21 tys, wiadomo ze w mieście więcej a przy spokojnej jezdzie mniej). Ocena... za parametry 8/10 , za usterkę przy tak znikomym przebiegu (auto nie katowane, 1 kierowca) 2/10
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 150

Rocznik / Przebieg: 2018 / 21 tys

Średnie spalanie: 6.8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Odradzam!

Focus30.09.2018
Opinia:Jaka dla mnie to jakieś nieporozumienie spalanie tego auta jest kosmiczne w korkach w mieście wychodzi nie raz 12L !!! Normalnie wychodzi 8-9 l więc to zbyt dużo jak na nowoczesny silnik .Jeżeli komuś nie przeszkadza takie spalanie to po za tym silnik jest OK szybki dynamiczny i bardzo elastyczny.Jednak ja kupowałem po na mowie sprzedawcy że spalanie bardzo zbliżone do diesla ale chyba z góry i na luzie .Pozdrawiam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Ford Focus FL Kombi

Rocznik / Przebieg: 2017 r 57.tys

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Kamil13.08.2017
Opinia:Rewelacyjny silnik pod każdym względem,nie przypuszczałem że doczekam takich czasów aby silnik benzynowy miał takie właściwości jak dobry diesel.Świetna dynamika,bardzo dobra elastyczność na każdym przełożeniu auto wręcz wciska do fotela po dodaniu gazu.Jestem zachwycony już nigdy nie kupię diesla dodatkowo spalanie na poziomie zbliżonym do 1.6 tdci litr.Auto ma dwa lata zrobiłem nim prawie 100 tys i zero problemów,tylko serwis wymiany olejów i filtrów niestety nie tani.Polecam osobą szukającym fajnych doznań w aucie benzynowym
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Focus/150KM

Rocznik / Przebieg: 2015r/96tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)