Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)

Wyświetleń: 21208
Silnik 1.0 12V EcoBoost 100KM (Fox)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik EcoBoost 1.0 o mocy 100KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł "International Engine of the Year 2012". Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0L 12 zaworowa z Turbodoładowaniem o mocy 100KM /170Nm  z wtryskiem bezpośrednim i układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą !!! Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów..

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy
  • przyspieszenie

-Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • Problem dotyczy jednostek z lat 2012-2013 !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 8):
(7.8)
Trwałość
7.4/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:71

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 88

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

fiesta mk805.03.2020
Opinia:Autko wyjątkowe, .bardzo ciche i ekonomiczne .silnik bardzo dynamiczny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:ekonomiczne, bardzo zwinne.
Wady:na razie ich brak

Odmiana silnika: 100 km

Rocznik: 2018

Przebieg: 21000

Śr. spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

FIesta 16.12.2019
Opinia:50kkm. Uzytkownay tylko pomiescie. Spalanie 8l to jak nalitrowy silnik calkiem sporo. Trudno wg mnie tu mowic o ekonomicznej jezdzie. Tyle samo mi pala silniki 1.6l. Wada na pewnoe jest specyfikczny odglos pracy silnika - jak ktos lubi czuc sie jak w Tico albo Matizie - to wlasnie tak sie bedzie czul.... no może ciut lepiej wytlumione odglosy niż w Matiz ale bardzo zblizone. Osobisnie ten dzwiek mi nie odpowiada bo mam skojarzenia z Matizem wlasnie. Co wiecej - praca glosniejsza niz normalny 4 cylindrowy silnik.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 100KM

Rocznik: 2013

Przebieg: 50 000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(2.7)

Odradzam!

Ford Focus MK306.12.2019
Opinia:Pierwsza poważna awaria silnika (uszczelka pod głowicą - wymiana) nastąpiła przy około 30tyś km i zaraz po 2ch latach od zakupu. Po kolejnych 25 ASO stwierdziło, że silnik kwalifikuje się do wymiany.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
3.0/10
Wady:awaryjność

Odmiana silnika: 100KM 1.0 Ecoboost

Rocznik: 2014

Przebieg: 55000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Miki16.10.2018
Opinia:Daje radę nawet na autostradzie, w mieście dynamiczny
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Focus 125 KM

Rocznik / Przebieg: 2014/37 000km

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jarek11.10.2018
Opinia:O trwałości trudno coś powiedzieć po 35.000 km. Dynamika i eksploatacja bez zarzutu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Tourneo Courier/100

Rocznik / Przebieg: 2017/35.000

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 marian 05.03.2020
autko bardzo zgrabne i dynamiczne . spalanie 5,5 L- AUTO BARDZO POLECAM.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)

Najnowsze komentarze

marian
05.03.2020
0
autko bardzo zgrabne i dynamiczne . spalanie 5,5 L- AUTO BARDZO POLECAM.