Grupa Renault - Silnik 1.2 16V TCe H5Ft

Wyświetleń: 12159
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 TCe  z mocami 115KM,120KM oraz 130KM  wprowadzona na rynek w 2008 roku.podczas premiery nowego modelu Renault Megane III. Jednostka 1.2TCe ma zastąpić wysłużony silnik 1.6 16V który nie spełniał obecnych norm spalin a jego rozwiązania były przestarzałe.Podstawowym założeniem było wprowadzenie silnika o niskich kosztach użytkowania.Konstrukcja o najnowszych rozwiązaniach technologicznych co przełożyło się na bardzo dobre osiągi,wysoką kulturę pracy i niski poziom spalania.Zastosowano bezpośredni wtryskiem paliwa,turbosprężarkę oraz system start&stop co pozwala na uzyskanie bardzo dobrych parametrów.Ze względu na nowsze rozwiązanie w razie awarii trzeba się liczyć z wyższymi kosztami serwisu oraz droższymi cenami części zamiennych.W opinii użytkowników silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy,świetną dynamiką oraz bardzo dobrą elastycznością.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • niski poziom spalania
  • bardzo dobra kultura pracy
  • dobra dynamika
  • turbodoładowanie

-Wady

  • wysoki koszt serwisu
  • awarie turbosprężarki
  • awarie intercoolera
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 20.000.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 6):
(7.6)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:51

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 30

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

MMM20.10.2018
Opinia:Kolego po de mną, przecież na stronie są dwa takie silniki. Więc najpierw dokładnie zapoznaj się ze stroną a później dodawaj komentarz.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 100

Rok / Przebieg: 100

Śr. spalanie: 5 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Arek17.05.2018
Opinia:Redaktorzy MotoBenzyny mogli by się trochę postarać z informacjami o silnikach, bo są dwa silniki 1.2TCe D4FT i H5F który jest całkowicie inną konstrukcją ! 1.2TCe D4FT 101KM to konstrukcja Renault i ma wtrysk pośredni, natomiast 1.2TCe H5F 115,120,125 i 130KM posiada wtrysk bezpośredni to konstrukcja Renault/Nissan w Nissanach ma oznaczenie 1.2 DIG-T.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: D4FT / 101KM

Rok / Przebieg: 2010

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Miki11.05.2018
Opinia:Na początku eksploatacji lekki wyciek spod pokrywy zaworowej (na gwarancji naprawiono). Zużycie oleju około 0,12 l/1000 km. Tak bez problemów. Silnik dynamiczny. Przyzwoicie auto się zbiera nawet na 6 biegu. Przy 130 km/h kręci się ok 2000 obr/min (na 6 biegu). Cicho i wygodnie. Polecam.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Megane III Tce 130KM

Rok / Przebieg: 2015r. 42 tys.

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(3.7)

Odradzam!

Paweł21.03.2018
Opinia:Wysoka awaryjność, padł nawet rozrząd mimo normalnej eksploatacji i regularnej wymianie oleju. Tego ostatniego mój silnik spala bardzo dużo, może przez nieszczelność. Spalanie w cyklu mieszanym 10l/100km. Częste wizyty w serwisie, odradzam.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
4.0/10

Model / Moc: Scenic / 115KM

Rok / Przebieg: 2013 / 105 000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Jarek18.03.2018
Opinia:Silnik posiadam w Megane IV z 2016 roku przebieg 47tys średnio spala 8.5 l ,jestem połowicznie zadowolony ponieważ przy wyższych prędkościach oraz obrotach silnik potrafi wypić do 10l.Wygląda to tak że auto pali od 6 do 9 l na tym samym odcinku w zależności od stylu jazdy.Czyli jak jedziemy do 90km/h to spalanie 6 l pow wyżej 120km/h to ponad 7l a wyżej to nawet 9 l.To taki mankament tego silnika.Po za tym silnik jest bardzo cichy elastyczny i dynamiczny a co ważne nic mu nie dolega.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Renult Megane 1.2 TCe 130KM

Rok / Przebieg: 2016 r 47.tys

Śr. spalanie: 7.6 l/100km