Grupa Fiat - Silnik 1.4 16V MultiAir

Wyświetleń: 12614
MotoBenzyna

Grupa Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 MultiAir został wprowadzony na rynek w 2009 roku i ma zastosowanie w samochodach firmy Fiat oraz Alfa Romeo. Pierwszymi modelami w których zadebiutował to Alfa Romeo MiTo oraz Fiat Grande Punto EVO. W 2010 roku silnik 1.4 MultiAir Turbo zdobył nagrodę Engine of the year. Silnik technologicznie zaawansowany w którym wprowadzono szereg nowości takich jak technologię elektro-hydrauliczną, zmienne fazy rozrządu oraz turbo doladowanie.Technologia MultiAir zapewnia niski poziom spalania oraz bardzo dobre osiągi. Kierowcy o zacięciu sportowym będą bardzo zadowoleni z jazdy autem z tym silnikiem, wysoki moment obrotowy oraz odpowiednia moc przekłada się na dobrą dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: Selenia 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Średnia (głosów 6):
(9.5)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
9.5/10
Dynamika
9.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

fa05.03.2018
Opinia:Dymaniczny silnik laczacy stosunkowo niskie koszty z ponadprzecietna dynamika.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Giulietta / 170KM

Rok / Przebieg: 2012 / 78 000 km

Śr. spalanie: 7.4 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Sonia26.01.2018
Opinia:Gulietta jest pięknym autem i porównywanie jej z topornym i ciężkim golfem jest bez sensu a poza tym to golf jest okrzyknięty królem komaktów przez niemiecką propagandę i przez to że Niemcy kupują swoje i promują swoje a tak naprawdę to dużo mu do króla brakuje. Jeśli golf jest już tym królem to Gulietta jest piękną królową.
Gulietta z tym silnikem jest rozwiązaniem optymalnym.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Gulietta 1,4 Multi Aier

Rok / Przebieg: 2015 , 36000

Śr. spalanie: 8.2 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Mariusz17.01.2018
Opinia:W Giulietcie 150KM spalanie na poziomie 8,0 w cyklu mieszanym z większym udziałem jazdy miejskiej. Na trasie ok. 6,5 l/100km (przy prędkości do 100 km/h nawet 5,9l/100km). Super dynamika, szczególnie w trybie Dynamic
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Giulietta 150KM

Rok / Przebieg: 2016 / 30.000km

Śr. spalanie: 8.0 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Sm kol15.05.2017
Opinia:Silnik na razie bezproblemowy , świetne osiągi bo 170 KM i Turbo oraz wysoki moment obrotowy (250 Nm ) robią b. dobry efekt . Gulietta z tym silnikiem jest szybkim i sprawnym autem . .Niewiele jak na te osiągi pali.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Multi Air 170

Rok / Przebieg: 2014 / 35000

Śr. spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

ANDRE15.05.2017
Opinia:Świetny silnik Multi Air w mojej Julce 170 KM prawie sportowe osiągi przy umiarkowanym spożyciu
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: 1,4 Multi Air 170

Rok / Przebieg: 2014

Śr. spalanie: 7.6 l/100km