Silniki Fiat - Silnik 1.4 16V SMPI FIRE

Wyświetleń: 21708
MotoBenzyna

Silniki Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V o mocach 90KM oraz 95KM wszedł do produkcji od 2005r i miał szerokie zastosowanie w samochodach Fiata. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, niezła dynamika i przyzwoity poziom spalania, natomiast kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • słaba elastyczność

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(9.4)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.7/10
Dynamika
8.5/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 92

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 19

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Fiat Stilo30.08.2019
Opinia:Posiadam Stilo z silnikiem 1.4 95KM od 9 lat i tyle samo jeżdżę na LPG. Przez 200 tyś. km nie było z nim problemów, poza dużym apetytem na olej. Przy przebiegu 280 tyś. już nie ma co wlewać oleju 5W30 bo jest zbyt rzadki - tylko 10W.
Spalanie na typowej drodze krajowej (V ~ 70-80km/h) to nawet 5,6l, w mieście 8-9l (przy dynamicznej jeździe).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 95KM

Rocznik / Przebieg: 2005 rok 280000km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

500L08.08.2019
Opinia:Mam 500L z tym silnikiem, 50tys. od nowości na LPG - instalacja Tartarini. Instalacja LPG ze średniej półki kosztowej i serwisowej. Silniczek na LPG ekonomiczny, miałem trzy auta z LPG. Zbyt mało przejechane aby mówić coś o trwałości instalacji i silnika. Podobno listwa i skraplacz wytrzymują spokojnie 200tys. Ssie olej jak wyżej wspomniano 120-200 ml na 1000 km. Trzeba uważać bo pojemność to tylko 2.9l. Pojedzie nawet na 400ml i lampka się nie zapali, chyba że na wirażu!! Już przekraczając 3500 obrotów silnik słychać. Na autostradzie brakuje mu kopa, lepszy z turbiną, która daje 120KM ale choć starej konstrukcji to jednak podnosi temperaturę spalania. Ogólnie polecam, Osprzęt ma też swoje kaprysy ale nie zawiódł mnie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 95

Rocznik / Przebieg: 2016

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Edward19.09.2018
Opinia:Super rzecz !!!!!! Fantastyczny tani samochód. Super maszyna. Rewelacja. Żadnych awarii. Kocham Fiata.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fiat Bravo 1,4 89 km

Rocznik / Przebieg: 130 000 2013

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Janusz21.08.2018
Opinia:Super silniczek nic mu nie dolega a przebieg ma już 190 tys i hula jak nowy.Spalanie na poziomie 7.5l co można chcieć więcej.Wbrew temu co jest na papierze (90KM) silnik zbiera się nieźle a w połączeniu z 6-biegową skrzynią jest zadowalający na trasie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fiat Bravo 90KM

Rocznik / Przebieg: 2008 r 190tys

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Grzegorz28.02.2018
Opinia:Silnik od nowości (2007r.) na LPG. Jestem 3 właścicielem, przejechałem 30 tyś km, jestem bardzo zadowolony. Dotychczas bezawaryjny, dla mnie wystarczająco mocny, dynamika nie powala na kolana ale pozwala na płynne poruszanie w ruchu miejskim. Do 3500 obr/min mułowaty a od 3500-4500obr/min ma najlepszą dynamikę. Elastyczność uważam za bardzo dobrą, silnik nie dławi się i nie szarpie nawet podczas przyspieszania od 1500 obr/min z 4 czy 5 biegu. Natomiast przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła trzeba go trzymać na obrotach bo lubi zgasnąć (być może sprawę pogłębia w moim przypadku dość zużyte sprzęgło które zaczyna łapać dość wysoko). W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną idealny na trasy (spalanie ok. 6L do 6,5L / 100 km). Jedyny mankament jaki zauważyłem to wysokie zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). Prawdopodobnie jest to spowodowane tym że silnik zrobił 150tyś na LPG. Współpraca z instalacją LPG idealna. Minimalny spadek mocy i wzrost zużycia paliwa po przełączeniu na LPG. Raz na rok oddaję samochód do regulacji LPG bo się rozstraja i czuć szarpnięcie przy przełączaniu z benzyny na LPG. Zauważułem też że przy mrozach długo czekam na ciepło we wnętrzu samochodu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Bravo II / 90KM

Rocznik / Przebieg: 2007 / 150 000 km

Średnie spalanie: 8 l/100km