Grupa Fiat - Silnik 1.2 8V MPI FIRE

Wyświetleń: 8074
MotoBenzyna

Grupa Fiat

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.2 8V to chyba najpopularniejsza jednostka benzynowa na rynku, montowana w wielu egzemplarzach Fiata, Lancia Ypsylon przez ponad 20 lat, weszła do produkcji w 1993 roku a jej odmiana 16-zaworowa o nazwie Super Fire w roku 1997r. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

-Wady

  • problemy z przepustnicą
  • awarie alternatora
  • ubytki oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(9.4)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.6/10
Dynamika
8.6/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Punto I (176) 3d15.04.2019
Opinia:mam ten silnik w rodzinie od 2005r. w Punto I 75KM, wtedy 80 tys. km dzisiaj ponad 200 tyś. i jak dotąd poza rozrządem, uszczelnieniem pokrywy zaworów, wymianą uszczelki przepustnicy pod filtrem powietrza zupełnie nic się nie dzieje - używany w mieście do codziennej jazdy, sporadycznie trasa, nigdy nie zawiódł, nic się nie zepsuło, ani czujniki ani nic, zupełnie bezawaryjny. Drugie Punto pojawiło się w domu gdzieś w 2014 przy 83 tys. km. obecnie ok 115 tys. i to samo, poza rozrządem, uszcz. pokrywy zaworów zupełny ideał.
W obu regulowany był luz zaworowy (o czym mało kto wie, że trzeba to robić). Gdzieś co rozrząd warto skontrolować, a gdzieś ok. 80-100 tyś. regulować, albo w miarę potrzeby, koszt tego w serwisie Fiat podobno ok 150-200zł, ja samodzielnie to tylko koszt płytek regulacyjnych ok. 60zł
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 75KM A8.000

Rocznik / Przebieg: 1995/210000km

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Fiat seicento 1.2 8v31.03.2019
Opinia:Polecam! Mam taki silnik zamontowany w Fiacie Seicento do tego krotka skrzynia Abarth i jest po prostu poezja jak to jedzie.Od 0-100km/h 8,5-9s prędkość max 205km/h tak ze w małym autku ten silnik sprawuje się znakomicie kręci do 7tys.bardzo fajna odcinka.Uklad dolotowy MagSport Lech Węglarski + cichy przelot z dwoma tłumikami .Jest świetnie nie meczy uszu pierdzeniem i dziwnymi rezonansem.Bardzo fajna zabawka idealne połączenie małego auta z super silnikiem dla młodych ludzi którzy zaczynaja dopiero przygodę ze sportem.Polecam kazdemu
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Moc ok 90koni dolot MagSportu + wyciszony przelot

Rocznik / Przebieg: Silnik 1999 kasta seicento 2003

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Rafał29.10.2017
Opinia:Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: panda 69km

Rocznik / Przebieg: 2012/55000

Średnie spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Jan10.02.2017
Opinia:Silnik do Fiata Pandy II rewelacja. Motor bezproblemowy, prosty, bezawaryjny. Idealny do gazu. Kultura pracy bardzo dobra, przyspieszenie dzięki dobrze dobranemu momentowi obrotowemu w niskim zakresie obrotów i małej masie samochodu idealne do miasta. Brak jakichkolwiek skomplikowanych wynalazków przez co silnik bardzo tani w naprawach.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Fiat Panda II 60 KM

Rocznik / Przebieg: 2009 / 78000 km

Średnie spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Marcin09.12.2016
Opinia:Bardzo dobry silnik. Elastyczny mimo niezbyt wielkiej mocy. Spalanie również jest jego dużym atutem. Brak awarii.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Panda 60 KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 144 tys.

Średnie spalanie: 4.7 l/100km