Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 8V SMPI 77/78KM (350 A1)

Wyświetleń: 26316
Silnik 1.4 8V SMPI 77/78KM (350 A1)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 8V o mocy 77-78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku,  najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4. Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • tani serwis
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie wariatrora faz rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 8):
(7.7)
Trwałość
9.8/10
Utrzymanie
8.3/10
Dynamika
5.1/10
Głosy według opinii użytkowników:80

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 39

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Qubo16.11.2019
Opinia:Silnik prosty i tani w utrzymaniu przez co nie generuje kosztów,po za klasycznym serwisem olej,filtry itd nic nie robiłem.Idealny do miasta i na krótkie odcinki do prędkości 100KM/h ok potem sie męczy.Jak dla mnie to zdecydowanie na tak,osobiście założyłem LPG i mega zadowolony z kosztów użytkowania.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:przedewszystkim prostota co przekłada się na dużą trwałość i niskie koszty użytkowania,mało pali plus LPG które idealnie współpracuje z tym silnikiem obniż koszty do minimum.
Wady:słaba dynamika zwłaszcza podczas nagłego przyspieszania lub ewentualnego wyprzedzania,zdecydowanie nie na trasy .

Odmiana silnika: 77KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 189.000km

Śr. spalanie: 7.8 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Grande punto22.08.2019
Opinia:Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 1.4 77km

Rocznik / Przebieg: 2006 303tys km

Średnie spalanie: 5.2 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Łukasz21.03.2018
Opinia:Samochód kupiłem jako swój pierwszy, potrzebny mi był do wożenia z punktu A do punktu B. Zrobiłem na razie 20 tyś (w tym 11 tyś na LPG) więc mogę spokojnie go polecić. Części tanie (zamienniki) oryginały w miarę akceptowalne ceny. Dynamika na bardzo słabym poziomie, jednak przy moim stylu jazdy (w granicach tolerancji +10 km/h) jest super. Do miasta skrzynia jest super, ale uszczelniacz puścił przy przebiegu 77 tyś (cóż jakość wykonania fiata). Olej raz pali, raz nie. W zależności od nastroju. Największą zaletą są koszty: Serwis Olejowy na zamiennikach to max. 200 pln. Spalanie w trybie mieszanym 6,4 litra na 100 benzyny i 8,7 gazu (rekord 7,8) na 100. Mogę polecić autko spokojnie ludziom, którzy oczekują niskiego spalania i niezawodności. Prędkość max to 160 km/h na LPG.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Grande Punto Dynamic/ 77 KM

Rocznik / Przebieg: 2008/777000

Średnie spalanie: 6.4 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

u-beboka.pl13.02.2018
Opinia:Mam go w Qubo dwa lata. Nastukałem 78000km na ten moment.
Zalety?
- Tani serwis, w ASO przeglądy olejowe to 500zł brutto z wszystkim.
- Prosty jak konstrukcja cepa. Zainstalowałem gaz i tylko to serwisuje
- Tani w zakupie. Nowe Qubo wyposazone w to co potrzeba bez pierdół typu wbudowana nawigacja, z fajna tapicerką z "topowej" wersji to koszt rzędu 52000 brutto.
Wady/problemy?
- Przez pierwsze 30k km żarł olej. Ale też daję mu dużo po tyłku jadąc na autostradach na 80% obciążaenia przy 4000-5000tyś obrotów. Dolewałem ceramizer co drugą zmianę oleju (robiłem je co 20 tyś) i potem przestał wciągać olej. Nawet zaczął dynamiczniej przyspieszać.
- Krótkie przełożenia. Można jechać 60 po mieście na 5 biegu nie przekraczając 2000 obr. Wóz bardzo lokalny.
- Spalanie. Qubo waży swoje, zawsze coś tam na pace jest więc jakby woził non stop dwie osoby. Ciężko zejść poniżej 10 LPG jeśli się przekracza 90km/h. Z drugiej strony przy 130 raczej nie przekracza 11l/100km
- Prędkość maksymalna. W mieście jest w zupełności wystarczający i dynamiczny, Ale wszystko co dzieje się na 4 biegu i powyżej wymaga planowania jak w Tico.Jazda po autostradzie jest słyszalna i wyprzedzanie na lewym pasie wymaga planowania przed wtargnięciem.
Mimo katowania go dzień w dzień, wóz był ekonomiczny na LPG i trwały. Jako silnik dla kogoś kto nie zapuszcza się często w trasę dalszą jak 100km, albo ma czas i po prostu jedzie do 110km/h, jest super.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Qubo/77KM

Rocznik / Przebieg: 12.2015/78000

Średnie spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Andrzej30.12.2017
Opinia:silnik oszczedny, dobrze pracuje na 3,4 5 biegu , hamulce bdb, dobra widocznosc
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 1.4 v8

Rocznik / Przebieg: 2017 4tys km

Średnie spalanie: 6.8 l/100km