Silniki Nissan - Silnik 1.8 16V QG18DE

Wyświetleń: 4072
MotoBenzyna

Silniki Nissan

Nissan

Silnik 1.8 16V o mocy 116KM z oznaczeniem QG18DE miał zastosowanie w Nisanie Almera. Silnik nie należy do udanych, trapią go usterki, które nie są tanie w ewentualnych naprawach. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny i często dochodzi do jego rozciągnięcia. Objawem jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Niestety koszt kompletnego rozrządu (łańcuch, napinacz, prowadnica, simering wału oraz uszczelki pokrywy wału) to kwota około 2000zł!!! Kolejnym mankamentem są ubytki oleju, które sięgają nawet 1L na 1000km. Biorąc pod uwagę pojemność oleju 2.7l może szybko doprowadzić do zapieczenia pierścieni i awarii silnika. Mniej kosztowne awarie trapiące ten silnik to czujnik położenia wału, awarie cewki zapłonowe czy przepustnicy, której objawem jest spadek mocy. Jedyną radą aby wyzbyć się problemów jest regularny serwis i odpowiednie użytkowanie co może przełożyć się na niską awaryjność oraz uniknięcie kosztownej naprawy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • Dobra dynamika
  • dobra kultura pracy

-Wady

  • duża awaryjność
  • duże spalanie
  • awarie cewki zapłonowej
  • zabrudzenia przepustnicy
  • duży ubytek oleju
  • awarie rozrządu-rozciąganie łańcucha
  • czujnik położenia wału

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 2.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(3.8)
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
3.5/10
Dynamika
4.0/10
Głosy według opinii użytkowników:02

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Tomasz09.12.2017
Opinia:Silnik katastrofalny! Almera kupiona nowa w polskim salonie, od nowości pochłaniał olej bez umiaru... a po przebiegu 60tys km (!) ROZCIĄGNĄŁ SIĘ ŁAŃCUCH ROZRZĄDU! Gaśnięcie silnika, trzepanie, rzegot na wyższych obrotach, brak mocy... choć po ponownym zapaleniu część objawów ustawała, co tym bardziej utrudniało orientację w sytuacji. No i CHECK - raz się zapalał, raz gasł... W efekcie wymiana zestawu łańcucha (tak, cały zestaw z kołami!) to był koszt ponad 3tys zł, w aucie niespełna rocznym! Po latach wiadomo, że WSZYSTKIE silniki na to padły! A jeżeli jeszcze nie padły, to mają objawy i padną... Omijać ten szmelc! Poza fatalnym silnikiem auto wyjątkowo nieodporne na korozję, rdzewiało w ogrzewanym garażu :-( Plus tragiczne materiały wnętrza, obszycie foteli to kpina... Radio firmowe? Kpina. Bram maty wyciszenia maski oraz klapy bagażnika! Całe to auto to hańba dla Japończyków... :-/
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
3.0/10

Model / Moc: Almera 1,8 sedan

Rok / Przebieg: 2002

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Janusz06.09.2017
Opinia:Silnik tragedia zwłaszcza po 200 tys km zaczęły się niezłe jazdy,co chwilę u mechanika i co chwilę po prę stów trzeba było wyciagnąć.Drobne awarie jak miałem to zwłaszcza w okresie jesiennym zawilgocenia ,problem z sonda,przepustnicą i elektryką.Zaczynam słyszeć już grzechotanie rozrządu a myślałem że jak na łańcuchu to dożywotka. Skusiłem się wyglądem auta ceną i wyposażeniem,ale co tanie to drogie.Dodatkowo silnik pali jak smok i bierze olej a moc jego do tego auta zdecydowanie za mała.Jestem rozczarowany i szukam nabywcy na niego .
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
5.0/10

Model / Moc: Prmera/116KM

Rok / Przebieg: 2005/

Śr. spalanie: 8.5 l/100km