Silniki Nissan - Silnik 1.5 16V QG15DE

Wyświetleń: 7327
MotoBenzyna

Silniki Nissan

Nissan

Silnik 1.5 16V o mocach 90KM oraz 98KM miał zastosowanie w Nisanie Almera. Konstrukcja miała dwie odmiany mocy ta z początku produkcji 90KM i druga, która weszła do produkcji po 2002r 98KM i są bardzo dobrze oceniane przez użytkowników. Silnik o trwałej i nieskomplikowanej konstrukcji co przekłada się na dużą żywotność oraz niska awaryjność - można rzec, że praktycznie zerową. Dużym atutem jest zastosowanie mechanizmu rozrządu opartego na łańcuchu, niestety nie jest niezniszczalny, za jego awarie przeważnie odpowiada napinacz łańcucha. Objawem awarii napinacza jest grzechotanie i głośna praca silnika, przeważnie ma to miejsce przy dużych przebiegach około 200 tys. Niestety koszt wymiany rozrządu to kwota około 1000zł!!! Kolejnym mankamentem są ubytki oleju, które sięgają nawet 1L na 1000km. Jednostka nie jest zalecana do instalacji LPG, ponieważ silnik posiada regulowane luzy zaworowe. Jeżeli zdecydujemy się już to musimy pamiętać o kontroli i regulacji luzów zaworowych aby uniknąć wypaleniu gniazd zaworowych. Poza tym mankamentem silnik spisuje się bardzo dobrze, jest dynamiczny i bardzo elastyczny oraz oszczędny, spalanie oscyluje na poziomie 7 L. Jego kultura  pracy jest na bardzo dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • konstrukcja trwała
  • dynamiczny w wersji 98KM
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • uwaga na ubytek oleju nawet 1L na 1000KM
  • możliwość rozciągnięcia się łańcucha rozrządu koszt wymiany ponad 1000 zł
  • słaba dynamika w wersji 90KM

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 2.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 4):
(5.9)
Trwałość
6.8/10
Utrzymanie
6.5/10
Dynamika
4.5/10
Głosy według opinii użytkowników:31

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.3)

Polecam!

ADAM14.11.2018
Opinia:Silnik trwały, bezobsługowy. Elektronika i osprzęt bezawaryjny. Dolewki oleju może 0,1 litr na 1000 km więc nie wielkie. Rozrząd - oczywiście do wymiany przy ok 200 tysiącach przebiegu. Objawy to błąd check engine dotyczący położenia wałka rozrządu i szarpanie przy przyspieszaniu. Nie ma z okolic silnika żadnych hałasów. Ja wymieniłem rozrząd sam (komplet) i kosztowało mnie to ok 300zł i 12h pracy.
Poza tym dynamika bardzo słaba, do wyprzedzania nawet nie ma co podchodzić. 90 KM ale o dziwnej charakterystyce nie pozwala na to. Do normalnej jazdy w tłumie jest OK.
Spalanie trochę za wysokie jak na taki silnik. W trybie mieszanym dochodzi nawet do 8l, w samej trasie może zejść minimalnie na 6,5l/100km.
Ogólnie polecam, ale dla kogoś kto akceptuje wymianę rozrządu i słabe osiągi.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
4.0/10

Odmiana silnika: ALMERA N16 / 90 KM

Rocznik / Przebieg: 2001 / 250000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(5.7)

Polecam!

Kamil20.08.2018
Opinia:W moim samochodzie silnik z sekwencją i przebiegiem 168 tys km. Ogólnie to straszny muł. Na trasie głośny, jeśli chodzi o spalanie to średnie gazu wychodzi mi około 8 - 9 litrów, z dużą przewagą jazdy po trasie. Ma swoje śmieszne jazdy tak to nazwę np w zimie falowały mi obroty nie wiadomo dlaczego żadnego błędu nic, po czyszczeniu i adaptacji przepustnicy problem ustąpił, teraz w ciepłe dni mam np problem ale to z poduszką powietrzną ogólnie jeśli chodzi o elektrykę w tym samochodzie to jest jakaś masakra. Chętnie wymieniłbym za Almere n15 2.0 SR20DE ale nie ma chyba takich głupich którzy by się wymienili. Tak czy siak auto jeździ, nigdy nie stanęło mi na drodze ani w trasie, także można polecić jeśli ktoś nie potrzebuje nie wiadomo jakiej dynamiki.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: Almera 90 koni

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(2.7)

Odradzam!

Grzesiek09.12.2017
Opinia:Bzdury tu piszecie... Ten motor to KATASTROFA! Hańba dla japońskiej myśli technicznej...! Nie dość, że bierze olej nałogowo od nowości, to akcja z łańcuchem rozrządu wygląda wręcz na celowe działanie. Kto to słyszał, żeby łańcuch się rozciągnął?? A w Almerze to STANDARD! Każdy egzemplarz to ma, zarówno 1,5 jak 1,8. Uwaga: z okolic łańcucha nie dochodzi żaden odgłos, jest cisza, a CHECK się zapala. OBD pokazuje błąd czujnika wałka, więc najpierw mechanik mówi żeby jego wymienić. Po wymianie chwila "spokoju"... i od nowa CHECK... A potem wymiana ZESTAWU łańcucha: kółka, ślizgi, napinacz itp... czyli 1000zł! samego łańcucha nie dostaniesz choćbyś pękł, bo złodzieje od części znają temat i wciskają "zestaw". A tymczasem sam łańcuch do N15 kosztuje 60zł... Omijać to auto, bo ma jeszcze cała masę innych, wkurzających wad! Szmelc!
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
3.0/10

Odmiana silnika: Almera

Rocznik / Przebieg: 2002

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Robert01.02.2017
Opinia:Silnik mam w Almerze z 2003 roku przebieg 210tys ja osobiście zrobiłem nim ponad 40tys przez ten czas nic się nie działo,wymieniałem świece,kable,rozrusznik i oczywiście oleje.Ale to znikome koszty więc żaden problem,silnik pracuje dobrze zapala w każdą pogodę.Jedyny problem to dolewka oleju jakieś 3-4 setki do 1000tys/km.Spalanie auta tak średnio 6-7 litra przy spokojnej jeździe,przyspieszenie nawet dobrze nie ma strachu podczas wyprzedzania.Jak dla mnie jest OK mało awaryjny i trwały.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Almera/98KM

Rocznik / Przebieg: 2003r/210tyś

Średnie spalanie: 6.5 l/100km