Silnik 1.2 VVT o mocy 94KM z maksymalnym momentem obrotowym 118Nm, od 2010 roku ma zastosowanie w Suzuki Swift.Japońska konstrukcja 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa wyposażona w zmienne fazy rozrządu o oznaczeniu VVT.Silnik charakteryzuje się niezłą dynamiką,dobrą kultura pracy oraz niskim poziomem spalania na poziomie 5-6 L.To klasyczny Japończyk lubiący wysokie obroty, dynamika najlepiej odczuwalna przy wartościach 4000-5000 obrotów.Auto bez problemu zbiera się ze świateł silnik jest zrywny,jednak przy stałych prędkościach podczas wyprzedzania musimy zredukować bieg to ze względu na słabą elastyczność przy niższych obrotach .Największym atutem jednostki jest spalanie auto z tym silnikiem potrzebuje średnio około 5 L to świetny wynik jak na jednostkę benzynową.Reasumując silnik o tak małej pojemności spisuje się świetnie a jego dynamika jest na bardzo dobrym poziomie,nawet kierowcy o zacięciu sportowym będą usatysfakcjonowani.Jednostka bardzo trwała praktycznie o zerowej awaryjność,niskie koszty użytkowania a dodatkowym plusem jest łańcuch rozrządu !!!
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 3.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 94KM
Rocznik / Przebieg: 2010/120000
Średnie spalanie: 5.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Suzuki Swift/94KM
Rocznik / Przebieg: 2011/138tys
Średnie spalanie: 5 l/100km