Popularne na rynku

Silnik Suzuki 1.6 16V VVT 120KM-125KM M16A

76334
Silnik Suzuki 1.6 16V VVT 120KM-125KM M16A

Silniki Suzuki VVT / BoosterJet są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki
  • Opel
  • Subaru

Silnik Suzuki 1.6 16V VVT M16A o mocy 120 lub 125KM znajdziemy pod maską Suzuki Swift IV Sport, SX4, Vitara II a także Fiata Sedici. Konstrukcja silnika bardzo trwała o niskiej awaryjności. Silnik charakteryzuje się dobrą dynamiką, wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania..Jest możliwość instalacji LPG lecz silniki montowane na kraje europejskie mają słabszą głowicę, co skutkuje jej uszkodzeniem po 20-30tys km! Trzeba również pamiętać o regulacji zaworów co 20-30 tys.km. Poza tym silnik spisuje się bardzo dobrze jest cichy i praktycznie bezawaryjny .


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • rozrząd na łańcuchu
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • uwaga na awarie głowic przy LPG !!!
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 12) (9.0)
Trwałość 9.6/10
Utrzymanie 9.2/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 11 1

Najbardziej awaryjna część

64%
9%
6%
2%
5%
5%
9%
Suma głosów: 117

Opinie użytkowników

17.02.2024 Vitara LY
(9.0)
Opinia: Suzuki potrafi zrobić bardzo dobre samochody jeżeli chodzi o silnik i podzespoły.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Zaletą silnika jest przede wszystkim niski apetyt na paliwo przy stosunkowej dobrej dynamice. Samochód bardzo lekki to w terenie też sobie dobrze radzi z napędem ALLGRIP.
Wady: Blacharka. Bardzo cienkie blachy. Podwozie należy zabezpieczać ponieważ rdza może pojawić się po każdej zimie.
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2015
  • Przebieg: 184070
  • Spalanie: 6.1 l/100km
Polecam
20.10.2022 Vitara 1.6
(9.0)
Opinia: Świetny na wypady za miasto 👍 i nie tylko
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Ekonomiczne spalanie
Wady: Przy wyższych obrotach troszkę głośny ale ma swoje zalety
  • Silnik: 120
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 89000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
19.02.2022 Suzuki s-cross
(7.0)
Opinia: Suzuki s cross z 2016r. Silnik słaby. Żeby wyprzedzić trzeba bardzo mocno kręcić. W tym samochodzie powinno być przynajmniej 150km. Po 60k przebiegu żadnych problemów.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 1.0/10
Zalety: Bezproblemowy
Wady: Za słaby. Ekooszołomy zabiły motoryzację. Jak ja mam wyprzedzać samochodem z takim silnikiem? Popier*oliło ich wszystkich do reszty.
  • Silnik: 1,6 120km
  • Rocznik: 2016
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Odradzam
12.11.2021 Fiat Sedici
(8.3)
Opinia: silnik robi się żwawy > 3kRPM, ale wtedy także spalanie niestety powyżej przeciętnej
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 88kW
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 109000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
09.06.2021 SX4 (RW416),
(8.7)
Opinia: Jestem bardzo zadowolony - od strony mechanicznych żadnych zastrzeżeń. Ostatnio byłem zbadać luzy zaworowe - po ponad 160000 km luzy takie same jak ustawione fabrycznie. Zaskoczyłem się ostatnio zmieniając olej po 11000 km - był praktycznie ciut ściemniony niż oryginalny olej - w moim poprzednim
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Cicha (w niskich prędkościach) jednostka benzynowa. Jak na benzynę w crossoverze (Sx4) w miarę ekonomiczna. Bezawaryjna póki co, zmieniane jedynie elementy eksploatacyjne (oleje, filtry etc.)
Wady: Jak na 120 KM dość mułowaty.
  • Silnik: M16A, 120KM
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 165000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam