Silnik 2.0 16V o mocy 140KM miał zastosowanie w Grand Vitarze.Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę na wyższych obrotach i niską awaryjność.Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu ,niestety czasami wadliwym.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 300 tys/km niestety zdarzają się jego zerwania przy przebiegu 200 tys.km lub rozciągnięcia. !!! Silnik ma tez przypadłość poboru oleju czasami nawet 1L na 1000km.Co do pracy jednostki można śmiało stwierdzić ze lubi wyższe obroty na których ma przyzwoitą dynamikę natomiast na niskich jej elastyczność jest słaba przez co auto słabo się zbiera.Po za tymi mankamentami jednostka jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi trwałość i niska awaryjność.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Rozrząd !!! oparty na Łańcuchu pierwsza kontrola stanu po 300 tys/km
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 140
Rocznik: 2007
Przebieg: 165000
Śr. spalanie: 13 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 2.0 128KM, J20A
Rocznik: 2004
Przebieg: 232000
Śr. spalanie: 12 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: J20A
Rocznik: 2007
Przebieg: 268000
Śr. spalanie: 14 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 2.0 140 KM
Rocznik / Przebieg: 2006 / 160000 km
Średnie spalanie: 11 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Suzuki Grand Vitara II 2.0 140KM
Rocznik / Przebieg: 2008r/203.000km
Średnie spalanie: 10 l/100km