Silniki Suzuki - Silnik 2.0 16V J20A

Wyświetleń: 20483
MotoBenzyna

Silniki Suzuki

stosowane w:

Suzuki

Silnik 2.0 16V o mocy 140KM miał zastosowanie w Grand Vitarze.Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę na wyższych obrotach i niską awaryjność.Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu ,niestety czasami wadliwym.Serwis zaleca jego kontrole przy przebiegu 300 tys/km niestety zdarzają się jego zerwania przy przebiegu 200 tys.km lub rozciągnięcia. !!! Silnik ma tez przypadłość poboru oleju czasami nawet 1L na 1000km.Co do pracy jednostki można śmiało stwierdzić ze lubi wyższe obroty na których ma przyzwoitą dynamikę natomiast na niskich jej elastyczność jest słaba przez co auto słabo się zbiera.Po za tymi mankamentami jednostka jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi  trwałość  i niska awaryjność.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność

-Wady

  • duże spalanie
  • drogie części
  • awarie sondy lambda
  • pobór oleju
  • uwaga na rozrząd

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Rozrząd !!! oparty na Łańcuchu pierwsza kontrola stanu po 300 tys/km

Średnia (głosów 5):
(6.9)
Trwałość
6.8/10
Utrzymanie
7.2/10
Dynamika
6.8/10
Głosy według opinii użytkowników:32

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 11

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 15

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Grand Vitara 11.02.2021
Opinia:Kilka tygodni po zakupie słychać było dźwięk w okolicach rozrządu. Wymieniłem rozrząd i wszystko jest ok. To nie jest dynamiczna jednostka. Ale samochód też nie jest w wersji coupe tylko rasowym 4x4, ostatnim mochikaninem z redaktorem i na połramie. Kupiłem właśnie ze względu na napęd i reduktor. Codziennie jeździ po mieście więc pali 13 litrów jak nic. W weekendy smiga do lesniczowki po lesie blocie i śniegu. Przed montażem gazu należy sprawdzić luzy zaworowe. Na LPG jeździ bez zastrzeżeń. Jeśli szukasz samochodu na wypad za miasto, to mogę śmiało polecić. Napęd idealny na zimę. Oprócz stałego 4x4 posiada centralną blokadę rożnicową oraz reduktor.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Niezawodność, tanie części - rozrząd np. 700 zł.
Wady:Głośność, mógłby mieć więcej mocy. Rozrząd - pierwsze niepokojące dźwięki podpowiadają, że nadszedł czas wymiany.

Odmiana silnika: 140

Rocznik: 2007

Przebieg: 165000

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Suzuki Grand Vitara I21.01.2020
Opinia:W Grand Vitarach produkowanych do 2004 r. silnik J20A ma moc 128 KM i posiada hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Nowsze GVI oraz GVII posiadają płytkową regulację luzów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:kultura pracy, trwałość
Wady:pobór oleju

Odmiana silnika: 2.0 128KM, J20A

Rocznik: 2004

Przebieg: 232000

Śr. spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Suzuki Grand Vitara19.01.2020
Opinia:Jest bardzo hałaśliwy
Bierze 1l oleju na 1000km
Na niskich obrotach jest mułem
Brak mu mocy i na wolnych obrotach na dwójce trzęsie..
Najgorszy silnik jaki można było włożyć do tak ciekawego auta
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Ten silnik nie ma zalet poza rozrządem na łańcuchu który i tak może strzelić
Wady:Jest bardzo hałaśliwy Bierze 1l oleju na 1000km Na niskich obrotach jest mułem Brak mu mocy i na wolnych obrotach na dwójce trzęsie.. Najgorszy silnik jaki można było włożyć do tak ciekawego auta

Odmiana silnika: J20A

Rocznik: 2007

Przebieg: 268000

Śr. spalanie: 14 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

Suzuki Grand Vitara08.02.2019
Opinia:Napiszę jednym słowem o tym silniku: rozleciał się napęd rozrządu po rzeczywistych 160 tys km! Tak, pękł łańcuch! Nie mam słów.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 2.0 140 KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 160000 km

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Robi04.01.2018
Opinia:Bardzo porządny silnik o dobrych parametrach przede wszystkim jest mocny i bardzo dynamiczny.Oczywiście ktoś może powiedziec że po za tym dużo pali,no tak ale jest to benzyna i w aucie dosyć dużym więc swoje musi spalić średni mi wychodzi 10L.Zawsze można wybrać diesla i czekać aż się coś zepsuje i wyciągać tysiące z kieszeni.Natomiast tutaj mamy zero problemów,silnik jest całkowicie bezproblemowy do dziś zrobiłem nim 200.000 km i nic nie było robione żadnej awarii.Praca silnika jest bardzo przyjemna dla ucha jest cichy ładnie wchodzi na obroty elastyczność jest na bardzo dobrym poziomie.Na trasie żadnych problemów z wyprzedaniem nie brakuje mocy i nie wymaga nagłej redukcji na niższy bieg.Polecam jestem bardzo zadowolony !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Suzuki Grand Vitara II 2.0 140KM

Rocznik / Przebieg: 2008r/203.000km

Średnie spalanie: 10 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 szymek 30.07.2019
Nie polecam kombinacji z gazem . Przede wszystkim luzy zaworowe - szklanki !!!! mało kto już to dziśiaj umie ogarnąc. Problemy z sondą, z katalizatorem. Wysokie spalanie na benzynie.

Najnowsze komentarze

szymek
30.07.2019
0
Nie polecam kombinacji z gazem . Przede wszystkim luzy zaworowe - szklanki !!!! mało kto już to dziśiaj umie ogarnąc. Problemy z sondą, z katalizatorem. Wysokie spalanie na benzynie.