Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 1.5 MIVEC 109KM 4A91

23897
Silnik Mitsubishi 1.5 MIVEC 109KM 4A91

Silniki Mitsubishi MIVEC są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi
  • Citroen

Silnik Mitsubishi 1.5 16V MIVEC o mocy 109KM spotkamy w Mitsubishi Colt oraz Lancer a także w Smarcie forfour to wspólna konstrukcja z DaimlerChrysler. Jednostka może pochwalić się wysoką kulturą pracy bardzo dobrą dynamiką oraz  przyzwoitym poziomem spalania. Jednostka mało awaryjna i nie stwarzająca większych problemów pod warunkiem odpowiedniego serwisowania i pilnowania przeglądów co 20 tys/km,plusem jest rozrząd opart na łańcuchu..Nie zalecany jest montaż instalacji LPG -jeżeli jednak zdecydujemy się montaż musimy to zrobić w renomowanej firmie oraz zastosować lubryfikację. Również musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta bezawaryjna konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • rozrządu na łańcuchu
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

Wady

  • awarie cewki zapłonowej
  • uwaga na elektrykę -alternator
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 20.000
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 4) (7.8)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.0/10
Dynamika 5.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 4 0

Najbardziej awaryjna część

57%
0%
7%
7%
14%
14%
0%
Suma głosów: 14

Opinie użytkowników

10.12.2019 Lancer
(8.7)
Opinia: Silnik bezawaryjny
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Bezawaryjność
Wady: brak
  • Silnik: 1.5
  • Rocznik: 2010
  • Przebieg: 90000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.08.2018 Heniek
(8.0)
Opinia: Czytając banialuki na temat LPG w tym silniku (1.5 benz 80kW) zmierzyłem wczoraj luzy zaworowe po 285 tysiącach(!) na gazie - wszystkie luzy mieściły się w granicach nominalnych! Szklankowa regulacja zaworów to też nic strasznego i mechanik, który twierdzi, że to jakaś strasznie
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
  • Silnik: Colt VI 2004
  • Rocznik / Przebieg: 285 000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam
12.01.2018 jawo
(8.3)
Opinia: silnik niemal "pancerny", dość dynamiczny jak na tą pojemność, bardzo oszczędny, przez 8 lat zero awarii
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: Lancer 1.5/109 km/
  • Rocznik / Przebieg: 2009/90 tys
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam
02.10.2016 Andrzej
(6.0)
Opinia: Raz na 45000km należy skontrolować luz zaworowy, poza tym brak usterek jednostki. Koszt regulacji luzów około 1300 zł. Silnik zasilany LPG
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 2.0/10
  • Silnik: Lancer 2010/2011
  • Rocznik / Przebieg: 2011 102000
  • Spalanie: 8.9 l/100km
Polecam