Silniki Hyundai / Kia - Silnik 1.0 12V Kappa G3LA

Wyświetleń: 8871
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 1.0i o mocy 62KM miał zastosowanie w samochodzie KIA Picanto. Jednostka bardzo trwała o konstrukcji prostej co przekłada się na znikomą awaryjność oraz niskie koszty użytkowania. Do najbardziej awaryjnych podzespołów trzeba zaliczyć awarie koła pasowego rozrządu (warto sprawdzić podczas wymiany paska) oraz awarie cewki zapłonowej. Poza tym można stwierdzić, że silnik jest praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy narzekają na spalanie, jest wysokie przy tak niskiej pojemności. Reasumując jednostka trwała i mało awaryjna, idealnie spisująca się w mieście.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja silnika
  • niska awaryjność

-Wady

  • słaba dynamika
  • wysokie spalanie jak na tak małą pojemność
  • awarie koła pasowego rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 następne po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 2):
(7.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Kia Picanto I12.09.2020
Opinia:Bardzo dobry silnik pod wieloma względami.
Oszczędny, cichy i bardzo tani w serwisie.
Serwis samochodowy odwiedzany wyłącznie w na wymianę filtrów, olejów i rzeczy eksploatacyjnych.
Do poruszania się po mieście i sporadyczny wypad za miasto na krótkich trasach wystarczający w zupełności.
Nie jest to demon prędkości ale nie oto chodzi w samochodach z takimi silnikami, do codziennej jazdy po mieście, ruszania, hamowania bez błędny.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Cichy Bardzo oszczędny
Wady:Nie zauważyłem

Odmiana silnika: 1.0 12V Kappa

Rocznik: 2008

Przebieg: 139000

Śr. spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Marcin02.10.2017
Opinia:Silnik idealny do miasta mało palący,auto zakupione na dojazdy do pracy ze względu na duże korki i małą ilość miejsca na parkingach.Totalnie bezawaryjny wizyty w serwisie związane z wymianą filtrów olejów i to wszystko,obecnie zbliża się wymiana rozrządu.Praca silnika na dobrym poziomie cicha,słaba dynamika ale bez przesady da się ruszyć żwawiej.Jestem zadowolony a najbardziej żona bo wizytuje stacje paliw rzadko i o to nam chodziło.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Hyundai i10 II 1.0 67KM

Rocznik / Przebieg: 2013 rok 86.000 km

Średnie spalanie: 6.2 l/100km