Silniki Hyundai / Kia - Silnik 2.0 16V Beta II G4GCX

Wyświetleń: 15660
MotoBenzyna

Silniki Hyundai / Kia

KiaHyundai

Silnik 2.0i o mocy 143KM występował w Kia Sportage II oraz Hyundaia Elantra w latach 2004-2010. Jednostka z wtryskiem wielopunktowym oraz rozrządem na pasku a jego interwał przypada na przebieg co 60 tyś. Konstrukcja prosta, nieskomplikowana a co za tym idzie trwała i tania w ewentualnych naprawach. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, silniczek krokowy oraz drobna elektryka. Musimy również pamiętać o wymianie paska rozrządu po 60.000km bo jego zerwanie może spowodować kosztowne naprawy. Poza tymi mankamentami śmiało może powiedzieć, że silnik jest godny polecenia, dynamika może nie jest na najwyższym poziomie ale za to spalanie jest w normie średnio 8l. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • przyzwoite spalanie
  • dobrze znosi LPG

-Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 4):
(8.7)
Trwałość
8.8/10
Utrzymanie
9.8/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:40

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 21

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 7

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Sportage II14.03.2020
Opinia:Auto godne polecenia i tanie w eksploatacji
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Moc odpowiednia do jego masy
Wady:Na biegach od 1-3 mułowaty, potem nabiera wigoru

Odmiana silnika: 140kM

Rocznik: 2009

Przebieg: 148000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

HYUNDAI TUCSON07.03.2020
Opinia:Dobrze współpracuje z instalacją gazową. Trzeba pamiętać, że po założeniu instalacji gazowej trzeba regulować zawory co 45tyś km, a nie co 90tyś km ale dzięki temu można cieszyć się bezproblemową tanią jazdą :). Części tanie prosta budowa. Polecam
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:PROSTA SPRAWDZONA KONSTRUKCJA
Wady:SPALANIE PO MIEŚCIE

Odmiana silnika: 2.0 G4GCX 140KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 237150

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

tak15.02.2020
Opinia:pozytywa
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 141

Rocznik: 2007

Przebieg: 133000

Śr. spalanie: 8.7 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Krzysiek03.10.2016
Opinia:Silnik, dynamiczny, prosta sprawdzona konstrukcja, tanie naprawy, spala po mieście około 10 litrów, dobrze znosi LPG.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 143

Rocznik / Przebieg: 2008/ 150

Średnie spalanie: 10 l/100km