Silnik 1.1 8V o mocy 60KM miał szerokie zastosowanie od modeli z segmentu A,B,C oraz Kombivan- Berlingo. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie cewki zapłonowej oraz drobnej elektryki. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie .
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:8
Typ wtrysku:jednopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.
Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 15.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: Saxo 60KM
Rocznik / Przebieg: 1999 260tys
Średnie spalanie: 7 l/100km