Grupa PSA - Silnik 1.6 i 8V TU5 JP

Wyświetleń: 5721
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 8V o mocy 95KM spotkamy w samochodach Citroen oraz Peugeot segmentu B oraz C. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 80.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka. Musimy pamiętać o regulacji luzów zaworowych!!! Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • tanie części
  • prosta konstrukcja co za tym idzie łatwa naprawa
  • łatwość montażu jednostka LPG

-Wady

  • przeciętna kultura pracy
  • awarie sondy lambda.spalanie
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.3)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Marcin15.10.2017
Opinia:Auto mojego taty które czasami pożyczam i to częściej niż czasami,w rodzinie od 7 lat .Silnik bardzo dobry przede wszystkim oszczędny ale w miarę spokojnej jazdy wtedy średnio 7L w mieście dochodzi do 8L.Co do awaryjności jest praktycznie zerowa w zasadzie po za bzdurami nic się nie dzieje,serwis tani każdy mechanik naprawia w przysłowiowe pół godziny.Mieliśmy go sprzedawać ale padło na to że niema co robić prezentów komuś bo dzisiaj ciężko o takie auto co jest bezawaryjne i tanie w utrzymaniu.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 206 1.6 i 90KM

Rocznik / Przebieg: 2001 r 185tys

Średnie spalanie: 7 l/100km