Grupa PSA - Silnik 1.8 i 8V XU7 JB

Wyświetleń: 1890
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.8 16V o mocy 90KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych, nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Silnik jest bardzo chwalony za bardzo niska awaryjność oraz dużą żywotność dochodzącą bez problemu do przebiegów 700 tys/km!!! Co do poziomu spalania jest na przyzwoitym poziomie jednak alternatywą może być montaż instalacji LPG. Silnik świetnie współpracuje z instalacja gazową i nie ma problemów z jej obsługa oraz dodatkowym serwisem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • bardzo niska awaryjność
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobrze współpracuje z LPG

-Wady

  • słaba elastyczność
  • duże wycieki oleju
  • słaba dynamika
  • awarie alternatora
  • awarie elektryki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 80.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.9 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 15.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(7.7)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Marian06.11.2017
Opinia:Dobry silnik,niskie koszty części oraz naprawa,dobre przyspieszenie.Minus to spalanie około 10l i dynamika nie najlepsza.Taki wół roboczy sprawdza się dobrze .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Peugeot Partner 1.8 90KM

Rok / Przebieg: 2002 230.000

Śr. spalanie: 9 l/100km