Silniki PSA TU/XU - Silnik 1.6i 16V 109/110KM (TU5 JP4)

Wyświetleń: 39819
Silnik 1.6i 16V 109/110KM (TU5 JP4)

Silniki PSA TU/XU

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 16V 110KM o oznaczeniu TU5 JP4 przeznaczony do samochodów Citroen oraz Peugeotu segmentu C. Konstrukcja prosta nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa był stosowany w trzech odmianach  110 KM TU5 JP4, 118 KM TU5 J4125 KM oraz TU5 JP4 S Citroenie C2 VTS. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki - nie groźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 10):
(8.8)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
8.9/10
Dynamika
7.9/10
Głosy według opinii użytkowników:100

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 75

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 27

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Citroen c4 mk1 200825.07.2020
Opinia:Dobry silnik, nie sprawia jakichś problemów, trzeba często zmieniać olej i nie lać połowę, tylko tak ? wtedy silnik się odwdzięcza cichą dość pracą, nie mam zastrzeżeń do jego pracy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:-Dobra dynamika -Względne spalanie -Dobrze się spisuje w trasie gorzej po mieście -Dobre wyciszenie przy wyższych obrotach -Nie bierze oleju a jak już to ubytek jest - niezauważalny -Serwis w ASO nie jest zbytnio drogi.
Wady:-Czasem wraz z działaniem klimatyzacji obniża się odczuwalnie dynamika. -Przy klimatyzacji niekiedy spalanie 10-11 litrów

Odmiana silnika: 1.6 109km

Rocznik: 2008

Przebieg: 155000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

C3 FL21.02.2020
Opinia:Samochód użytkowany przez prawie 5 lat. do tej pory olej wymieniany co roku i żadnych problemów eksploatacyjnych. Polecam
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Bardzo dobra elastyczność. wystarczające osiągi przy masie samochodu 1.1T
Wady:-

Odmiana silnika: 110KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 137 000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Peugeot 307 Break21.07.2019
Opinia:Silnik OK, trwały, bezawaryjny, tanie i dobre jakościowo zamienniki. Niestety, ma przynajmniej ze 30 HP za mało, nie nadaje się do ekojanuszingu - jeżdżę praktycznie tylko po mieście, na krótkich odcinkach i 10-11 L bez żadnych szaleństw to norma. Nie odnotowałem awarii cewki, świece zmieniam co 2 wymiany oleju, czyli co 2 lata, olej Motul 5W40, wchodzi go tylko ~3L, więc nie ma sensu oszczędzać. Silnik NIE cieknie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: TU5JP4

Rocznik / Przebieg: 2003/90000

Średnie spalanie: 11 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Citroen Xsara Break28.04.2019
Opinia:Silnik trwały. Problemy tylko z cewką. Ogólnie silnik dobry chociaż trochę słaby, wolno się rozpędza. Wymieniłem też czujnik temp. cieczy chłodzącej.
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 109KM

Rocznik / Przebieg: 2001/260000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Xsara Picasso28.03.2019
Opinia:Silnik ma dobra dynamike oraz calkiem niskie spalanie 7,5Bp i 8,7lpg. Malo awaryjny i dobrze wspolpracuje z lpg.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 106KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 150000km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km