Grupa PSA - Silnik 1.6 i 16V TU5 JP4

Wyświetleń: 17059
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 16V 110KM o oznaczeniu TU5 JP4 przeznaczony do samochodów Citroen oraz Peugeotu segmentu C. Konstrukcja prosta nieskomplikowana, 16-zaworowa z wielopunktowym wtryskiem paliwa był stosowany w trzech odmianach  110 KM TU5 JP4, 118 KM TU5 J4125 KM oraz TU5 JP4 S Citroenie C2 VTS. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki - nie groźne. Przy odpowiedniej eksploatacji, wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 500 tyś kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoitą kulturę pracy, niską awaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

-Wady

  • awarie cewki
  • awarie przepustnicy
  • wycieki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 6):
(8.9)
Trwałość
9.7/10
Utrzymanie
8.8/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:60

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 13

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Xsara Picasso28.03.2019
Opinia:Silnik ma dobra dynamike oraz calkiem niskie spalanie 7,5Bp i 8,7lpg. Malo awaryjny i dobrze wspolpracuje z lpg.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 106KM

Rocznik / Przebieg: 2006 / 150000km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Peugeot 307 I Hatchback31.01.2019
Opinia:Silnik bardzo prosty w konstrukcji przez co łatwy w obsłudze. Spalanie w mieście ok 9/9.5l benzyny, ok 11l LPG. Silnik bardzo trwały przebieg 280 tyś. km i nic się z nim nie dzieje. Przydało by się jedynie te 10KM więcej, ale mimo tego jego dynamika jest na zadowalającym poziomie. Jeśli chodzi o utrzymanie to normalna eksploatacja ( olej, świece filtry), nic szczególnie kosztownego. Jak słyszę o nowych silnikach które po 100tys km biorą olej lub do tego przebiegu nawet nie dojeżdżą to się smieje. Ogólnie jestem zadowolony z tego silnika.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Tu5jp4 / 110 KM

Rocznik / Przebieg: 2001r / 280000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Norbert15.08.2018
Opinia:Silnik mam w C4 Aircros od 3 lat i nie mogę narzekać jedynym mankamentem jest głośniejsza praca przy wyższych prędkościach.Silnik raczej do spokojnej jazdy i przy tym odwdzięcza się przyzwoitym spalanie,u mnie wychodzi średnio 7.5l.Obecnie przebieg 96 tys i nie mam z nim żadnych problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: C4 Aircross 1.6 16V 117KM

Rocznik / Przebieg: 2013 r 96.tys/km

Średnie spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Szczepan07.07.2018
Opinia:Chyba nie trzeba nic pisać. 390000 tys na gazie(po wyjeździe z salonu pojechał prosto po instalacje gazowa) mówi samo za siebie. Cewka owszem lubię się spalić jeśli się nie wymienia systematycznie świec. Po 2 spalonej cewce nauczyłem się dbać o świece i teraz już nie mam problemu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Peugeot Partner 109KM

Rocznik / Przebieg: 2003 / 390000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

KR27.02.2018
Opinia:Auto: Xsara II Liftback 2003r. Jeden z najlepszych benzyniaków tamtego okresu. Idealny kompromis między mocą (110KM) i spalaniem (u mnie głównie jazda po dużym mieście ok. 7-8l - "ciężka noga"). Bezawaryjny, zalewany rekomendowanym przez producenta olejem (Total 5W40). Do ok. 3000 obrotów cichy i spokojny, powyżej 3000 strasznie głośny i dynamiczny. Nie jest to silnik dla rajdowców, dla spokojniejszych kierowców do miasta idealny.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Xsara II / 110KM

Rocznik / Przebieg: 2003 / 164000

Średnie spalanie: 7.5 l/100km