Grupa PSA - Silnik 1.8 16V EW7 J4

Wyświetleń: 5102
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.8 16V o mocy 116KM miał zastosowanie w samochodach marki Citroen oraz Peugeot. Konstrukcja z lat 90-tych nieskomplikowana oparta na prostych rozwiązaniach co przekłada się na łatwość w naprawach oraz dostępność części w niskich kosztach. Niestety silnik nie jest wolny od awarii, zdarzają się kosztowne problemy z popychaczami przy dużych przebiegach i nieodpowiednim serwisowaniu. Do mniej kosztownych możemy zaliczyć awarie przepustnicy, silniczka krokowego, sondy lambd oraz drobnej elektryki. Silnik ma niezłą dynamikę i jest bardzo elastyczny ale poziom spalania nie należy do niskich, alternatywą jest montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja bezproblemowa naprawa
  • silnik elastyczny
  • bardzo dobrze znosi LPG

-Wady

  • problemy z elektryka
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • kosztowne awarie popychaczy
  • ubytki oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.2)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.7/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 4

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Arkadiusz17.05.2018
Opinia:silnik z przeb przeszło 420 tys km , lekki pobór oleju ok 1/2litr na 10tys km lane do tej pory 5w40 , od 130tys km na sekwencji lpg , świece i cewka wymiana, w całej historii auta .silnik solidny i trwały
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: c5

Rok / Przebieg: 2005

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Mariusz11.05.2017
Opinia:Silnik wyjątkowo trwały. Jak to 16zaworówce trochę głośna praca.Idealny pod LPG ale trzeba pilnować filtrów i świec. Potwierdzam kiepskie cewki zapłonowe przy przebiegu 350tyskm 3 razy wymiana. Patent bez kabli bardzo dobry tylko czemu nie zastosowali oddzielnych cewek na każdy cylinder nie wiem.Sonda wymiana 2razy. Przygotowany byłem że przy 200tyś km będzie robota głowicy a tu do tej pory nic więc plus.Słabe sprzęgło a dokładnie łożysko oporowe leci po 180 tyś.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: peugeot 406 116KM

Rok / Przebieg: 2001 345 tyś.km

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Marcin02.12.2016
Opinia:silnik spisuje się dobrze po za drobiazgami takimi jak cewki,kable oraz świece nie ma problemów.Auto nie nowe bo juz 13 lat a przebieg 280tys to muszę powiedzieć że jest dobry,pali na dotyk.Spalanie w aucie w granicach 8l .Tanie koszty serwisu i części to duży plus, w naprawach każdy mechanik sie połapie .
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: Xsara Picaso

Rok / Przebieg: 2003/280tys

Śr. spalanie: 8 l/100km