Silniki PSA - Silnik 3.0 V6 24V ES9 J4S

Wyświetleń: 6103
MotoBenzyna

Silniki PSA

CitroenPeugeot

Silnik 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 J4S to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 C8 oraz Peugeota 607i 807.  Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • świetna dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • silnik bardzo trwały

-Wady

  • drogie części oraz użytkowanie
  • częste awarie cewki zapłonowej
  • droga wymiana rozrządu
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(8.7)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Michał22.09.2017
Opinia:Dziś już takich silników niema,jak widzę silniki 1.2 180KM jak w VW to mi się śmiać chce ha ha ha .Silnik musi mieć pojemność i moc a jak do tego jest V6 to już niema co gadać,niebo w gębie.Silnik ma zrobione prawie 300.000 bez awarii oczywiście coę tam padło ale nie silnik.Pali wcale nie tak dużo jak na jego moc i wagę auta bo w granicach 12 L to wcale nie tak strasznie.Kultura pracy tego silnika jest świetna aż niechce się wysiadać z niego,długie trasy to przyjemność jazdy.Świetna konstrukcja bezawaryjna trwała i wcale nie taka droga w utrzymaniu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 607 3.0 V6 207KM

Rocznik / Przebieg: 2004 rok 270.000

Średnie spalanie: 11 l/100km