Silnik PSA 3.0 V6 24V 204KM-207KM ES9 J4S

16635
Silnik PSA 3.0 V6 24V 204KM-207KM ES9 J4S

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 3.0 V6 24V o oznaczeniu ES9 J4S to jednostka, która miała zastosowanie w samochodach segmentu D i E a najczęściej spotkamy je pod maską Citroena C5 oraz Peugeota 607.  Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy i dużą żywotność. Minusem jest bardzo drogi serwis oraz części, między innymi wymiana rozrządu to rząd wielkości około 1500zł. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność a przy odpowiednim serwisowaniu i wymianach na czas olejów i filtrów bezproblemowo przejdziemy ponad 500 tys/km.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • świetna dynamika
  • bardzo dobra kultura pracy
  • silnik bardzo trwały

Wady

  • drogie części oraz użytkowanie
  • częste awarie cewki zapłonowej
  • droga wymiana rozrządu
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000
  • Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 30.000
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 6.3/10
Dynamika 9.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

50%
50%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

06.05.2023 406 Coupe
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry, zdecydowanie lepszy niż jego następca. Kuty wał korbowy, kute korbowody, duża elastyczność i fajne brzmienie. Cewki lubią padać, ale ich koszt jest relatywnie niski (polecam Delphi). Cena rozrządu wraz z kołami zmiennych faz oscyluje w granicach 5000zł- koszt KZFR to 1100zł/szt., rozrząd+pompa wody 1700zł, wymiana
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: -elastyczność -trwałość -dynamika -podatny na tuning mechaniczny -kultura pracy
Wady: -budowa głowicy (złożona z dwóch części, po czasie cieknie olej spomiędzy "półgłowic", do naprawy czego potrzebne jest rozpięcie rozrządu, -padające cewki -koszty KZFR -wrażliwość na jakość instalacji LPG
  • Silnik: ES9J4S
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 250000
  • Spalanie: 10.6 l/100km
Polecam
01.06.2022 Peugeot 406 coupe
(8.3)
Opinia: Najlepszy silnik do Peugeota 406. Dobrze się dogaduje z LPG.
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Trwały i oszczędny.
Wady: Check engine od katalizatorów, wariator klepiacy
  • Silnik: 207
  • Rocznik: 2004
  • Przebieg: 320000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
22.09.2017 Michał
(8.7)
Opinia: Dziś już takich silników niema,jak widzę silniki 1.2 180KM jak w VW to mi się śmiać chce ha ha ha .Silnik musi mieć pojemność i moc a jak do tego jest V6 to już niema co gadać,niebo w gębie.Silnik ma zrobione prawie 300.000 bez awarii
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Peugeot 607 3.0 V6 207KM
  • Rocznik / Przebieg: 2004 rok 270.000
  • Spalanie: 11.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię