Grupa PSA - Silnik 1.4 16V VTi

Wyświetleń: 22838
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.4 VTi to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi. Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Średnia (głosów 3):
(7.1)
Trwałość
5.3/10
Utrzymanie
7.3/10
Dynamika
8.7/10
Głosy według opinii użytkowników:12

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 58

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 17

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Birkoff30.11.2018
Opinia:Samochód użytkowany od nowości ? Citroen C3 Picasso, serwisowany w aso wg zaleceń - co być może jest powodem problemów. Co do silnika mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony jest cichy, w miarę oszczędny, dość dynamiczny jak na 95KM i prawie 1300 kg wagi auta. Z drugiej strony, nie do przyjęcia jego zużycie po przebiegu 180 tys. km. Zaczyna się od coraz większego zużycia oleju. Następnie komunikat ?Antipollution fault?, na który aso rozkłada ręce i o zgrozo mówi ?citroeny tak mają?. Ręce opadają. Następnie pojawiają się błędy rozrządu i wypadający zapłon. Nie znalazłem rozwiązania problemu na żadnym forum, jedynie nieudolne próby zdiagnozowania, które NIC nie pomogą. Przypadkiem znalazłem ogłoszenie mechanika, który zajmuje się rozwiązaniem tego problemu. Gość jest samoukiem i zdiagnozował problem w swoim samochodzie po roku występowania błędów. Okazuje się, że silnik jest wykonany z niewłaściwych materiałów i najzwyczajniej w świecie zużywa się przedwcześnie. Silnik przeszedł generalny remont, wymienione m.in. pierścienie, panewki, tłoki i głowica po szlifowaniu i jeszcze parę rzeczy, które stanowią już tajemnicę mechanika. Koszt niemały, ale podjąłem ryzyko, nie chciałem kupować nowego auta. Naprawa powinna pomóc na 100 tys. km. I po tym czasie spodziewam się powrotu błędów i złomowaniu samochodu - silnik zużyje się ponownie. Niestety, BMW zaprojektowało silnik zgodnie z niemieckimi trendami mody na góra 200 tys. Zalecenia na dalszą eksploatację ? wymiana oleju co 10 tys., dbanie o właściwy stan i poziom płynu chłodniczego. Po czymś takim nie mogę pochwalić silnika, aso i producenta. Wnioski może wyciągnąć każdy sam, mój jest taki - następny będzie made in Japan lub Korea.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Citroen C3 Picasso, 1.4 VTI 95KM

Rocznik / Przebieg: 2009r. 190 tys.

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Jacek26.06.2018
Opinia:Silnik zaawansowany technologicznie. W porównaniu do słabszej jednostki o mocy 70km jest bardziej awaryjny i ciężko go naprawić u zwykłych mechaników. Najczęściej pojawiające się usterki: pękanie zbiornika płynu chłodniczego po 100 tyś km, uszkodzenie uszczelki pokrywy zaworowej oleju, awarie elektrozaworów (wydechowego i ssącego), awaria wałka zmiennych faz rozrządu, co prowadzi do wysokich kosztów naprawy (wymiana całego rozrządu, głowicy - 7000zł). Z tą usterką można jeździć, auto będzie "zamulało", ponieważ faza nie przeskakuje na wyższą. Może się także pojawiać falowanie silnika na biegu jałowym i losowe stukanie podobnie jak w dieslu wynikłe z w/w usterki. Silnik zrobiony jest z aluminium, co przekłada się na dobre przyśpieszenie, które zadziwi niejednego użytkownika. Podczas przyśpieszania wydaje dźwięki podobnie do V6, tylko są o wiele cichsze. Dla wielu jest to miód dla uszu. Jednostka zrobiona przez BMW, którym niestety nie udało się stworzyć innowacyjnego - jak to nazywali silnika.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 207 1.4 VTi 95KM

Rocznik / Przebieg: 2009 123500

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Damian20.09.2016
Opinia:Jak na razie same plusy za ten silnik,mam auto od nowości przebieg 160 tys i nie było żadnych problemów tylko częściej zmieniam olej co 15tys.Auto bardzo ładnie chodzi,silnik równiutko pracuje spalanie na dobrym poziomie,jestem bardzo zadowolony i polecam. Aha jeszcze jedno silnik jest konstrukcji BMW i to jego zaleta .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Peugeot 207 1.4VTI 95KM

Rocznik / Przebieg: 2008r 160tys

Średnie spalanie: 6.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Autonagar 17.12.2017
Wodorowanie Peugeota 1.4 16 V VTi : https://youtu.be/7Z1jUWJP904