Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.4 16V VTi 95KM (EP3/EP3C)

Wyświetleń: 56328
Silnik 1.4 16V VTi 95KM (EP3/EP3C)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.4 VTi to konstrukcja która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Zamysłem konstruktorów było osiągnięciem jak najlżejszej konstrukcji co miało przełożyć się na niskie spalanie oraz dobre osiągi. Trzeba uważać na auta z silnikami z pierwszych lat produkcji, cierpiały na usterki napinacza łańcucha rozrządu co skutkowało poważnymi awariami. Dodatkowo trzeba kontrolować poziom oleju, niski poziom może spowodować awarię hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. W ogólnej opinii kierowców silnik jest chwalony za dobrą dynamikę niski poziom spalania oraz bardzo cichą pracę, za minus trzeba przyjąć drogi serwis oraz kosztowne naprawy w razie awarii.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km.

Przegląd serwisowy co 30.000.

Średnia (głosów 7):
(7.1)
Trwałość
6.6/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:43

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 105

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 67

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Citroen C3 II 22.06.2020
Opinia:Mam C3 II z silnikiem 1,4 vti przebieg 160 000km serwisowany w ASO. Oleju nie bierze prawe w ogóle 0,5 l na 5000km jak każde inne auto. Jeździ niezawodnie wymieniłem tylko świece i jedna cewkę ale tak naprawdę bardizjd profilaktycznie. Szczerze to moim zdaniem najbardziej niezwodny silnik z grupy PSA polecam.
Fakt że kosztował swoje ale jednak lepiej kupić pewny i zadbany a nie "okazję" za pół ceny
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Spalenia 7,5 Tanie części i serwis Mało awaryjny
Wady:Dość drogi jak jest w dobrym stanie

Odmiana silnika: 1,4 vti

Rocznik: 2010

Przebieg: 160000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(3.7)

Polecam!

C3 picasso 1.4vti 95KM26.03.2020
Opinia:Mój ma 130tys z tego 50tys z gazem Jest po wymianie rozrządu koszt 1500zl. Dolewki oleju trzeba pilnować, ale wiem to dopiero teraz, że najlepiej dla napinacza aby oleju było na MAXA. Ostatnio zaczął szarpać na gazie, czekam na werdykt mechanika są trzy możliwości wariator, wypalone zawory, lub tylko cewka. Silnik gene0ralnie wymaga specjalnej troski, dobrego oleju częstych dolewek. Trzeba jednak przyznać że jest dość przewidywalny i aby go zepsuć trzeba naprawdę olewać wszystkie oznaki serwisu i nie zdążyło mi się aby go coś zatrzymało.
Tylne tarcze w moim c3 picasso ma zespolone tarcze z lozyskiem 500zl sztuka.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
1.0/10
Zalety:Kultura pracy.
Wady:Nadmierny ubytki oleju, skutkuje uszk. napinaczap Zuzycie paliwa Dynamika.

Odmiana silnika: 1.4 vti 95kM

Rocznik: 2009

Przebieg: 130000

Śr. spalanie: 8.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Peugeot 207 20.02.2020
Opinia:.... silnik jest dobry ale niestety jak jest nowy .... potem same problemy ... co tydzień dolewki oleju ... owszem cicha i dynamiczna praca ... ale, dziwny wkład filtra oleju i ciągłe wycieki przy kopułce; przy przebiegu 120 000 km, najpierw padła uszczelka pokrywy zaworów, potem wyciek płynu chłodzącego u podstawy, o szybkim rozstaniu się zadecydował mechanik; cyt. rozrząd masz na wykończeniu ...
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:dynamika
Wady:wycieki oleju przy osłonie filtra,

Odmiana silnika: 95 KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 120 000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Peugeot 20818.12.2019
Opinia:Peugeot 208. Przebieg 75000km . Silnik bardzo dobry. Podczas eksploatacji należy zwracać uwagę na poziom oleju w silniku i wymieniać olej najlepiej co 10-15 tys km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Bardzo dynamiczny
Wady:Brak

Odmiana silnika: 1,4 vti

Rocznik: 2012

Przebieg: 75000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Średnia:
(4.7)

Odradzam!

Birkoff30.11.2018
Opinia:Samochód użytkowany od nowości ? Citroen C3 Picasso, serwisowany w aso wg zaleceń - co być może jest powodem problemów. Co do silnika mam bardzo mieszane odczucia. Z jednej strony jest cichy, w miarę oszczędny, dość dynamiczny jak na 95KM i prawie 1300 kg wagi auta. Z drugiej strony, nie do przyjęcia jego zużycie po przebiegu 180 tys. km. Zaczyna się od coraz większego zużycia oleju. Następnie komunikat ?Antipollution fault?, na który aso rozkłada ręce i o zgrozo mówi ?citroeny tak mają?. Ręce opadają. Następnie pojawiają się błędy rozrządu i wypadający zapłon. Nie znalazłem rozwiązania problemu na żadnym forum, jedynie nieudolne próby zdiagnozowania, które NIC nie pomogą. Przypadkiem znalazłem ogłoszenie mechanika, który zajmuje się rozwiązaniem tego problemu. Gość jest samoukiem i zdiagnozował problem w swoim samochodzie po roku występowania błędów. Okazuje się, że silnik jest wykonany z niewłaściwych materiałów i najzwyczajniej w świecie zużywa się przedwcześnie. Silnik przeszedł generalny remont, wymienione m.in. pierścienie, panewki, tłoki i głowica po szlifowaniu i jeszcze parę rzeczy, które stanowią już tajemnicę mechanika. Koszt niemały, ale podjąłem ryzyko, nie chciałem kupować nowego auta. Naprawa powinna pomóc na 100 tys. km. I po tym czasie spodziewam się powrotu błędów i złomowaniu samochodu - silnik zużyje się ponownie. Niestety, BMW zaprojektowało silnik zgodnie z niemieckimi trendami mody na góra 200 tys. Zalecenia na dalszą eksploatację ? wymiana oleju co 10 tys., dbanie o właściwy stan i poziom płynu chłodniczego. Po czymś takim nie mogę pochwalić silnika, aso i producenta. Wnioski może wyciągnąć każdy sam, mój jest taki - następny będzie made in Japan lub Korea.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Citroen C3 Picasso, 1.4 VTI 95KM

Rocznik / Przebieg: 2009r. 190 tys.

Średnie spalanie: 8.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Autonagar 17.12.2017
Wodorowanie Peugeota 1.4 16 V VTi : https://youtu.be/7Z1jUWJP904

Najnowsze komentarze

Autonagar
17.12.2017
0
Wodorowanie Peugeota 1.4 16 V VTi : https://youtu.be/7Z1jUWJP904