Grupa PSA - Silnik 1.6 16V VTi

Wyświetleń: 31092
MotoBenzyna

Grupa PSA

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi  to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(7.7)
Trwałość
7.6/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
8.2/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 137

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 41

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Andrzej14.07.2018
Opinia:Największy problem to kłopoty ze znalezieniem mechanika poza ASO który umie diagnozować silnik. Podczas drobnych usterek/cewka, napinacz paska klinowego/ słyszałem ten typ tak ma albo musimy poczekać aż będzie błąd w komputerze - co i tak nie pomogło, a chcieli już wymienić rozrząd. Od tego roku jeżdżę do ASO i mam spokój a koszty też akceptowalne gdyż samochód ma 6 łat i 20proc. zniżki na serwis. Olej 1l na 3000 km. Trzymam około max. Dynamika niezbyt duża, ale masa pustego samochodu to ponad 1600 kg. Skróciłem tylko okresy między przeglądami do ok 18 tys. Spalanie na wakacjach autostrada klimatyzacja czasem góry 7.2-7.5, ale 6 biegu brakuje. W mieście 10. Większość trasa ok4 km ścisłe centrum. Mam go od nowości, już 7 rok.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: C4 Grand Picasso/120

Rok / Przebieg: 2011/115000

Śr. spalanie: 8.6 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Marcin01.03.2018
Opinia:Auto w rodzinie od nowości. Olej total ineo ecs 5w30 utrzymywany na poziomie górnej granicy MAX, zgodnie z zaleceniami mechaników z ASO, co ma uchronić przed przedwczesnym zużyciem i naprawą rozrządu. Auto dzięki zmiennym faz rozrządu zbiera się śmialo z dolnych obrotów.
Jeśli chodzi o spalanie, to wszystko zależy od ciężkości nogi kierowcy. Jazda w trasie z 4 osobani i prędkości rzędu 80-100km/h to spalanie na poziomie 6,2- 6,5 l.
Jazda na tempomacie na trasie szybkiego ruchu 120KM/h -7,2 l
Jazda szybsza na poziomie 140-170 KM/h to juz spalanie 9,0-13l
Wielki minus brak 6- biegu aż się prosi przy 120Km/h i 35000obr/min wrzucić wyższy bieg.
Po przejechaniu od nowości niecałych 40 000KM nie stwierdziłem żadnych usterek ani problemów.
Auto jak prawie każda benzykna spala trochę oleju i tutaj jak jeżdże spokojnie to 0,7l-1,0l oleju na 10 000km , ale jak pokręce na obrotach ( 160KM/h na trasie) to śmiało weźmie 1,5l oleju na 10 000km
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: Citroen C 4

Rok / Przebieg: 2011 / 38541 KM

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Polecam!

Krzysztof06.02.2018
Opinia:Ma ten silnik i mam bardzo mieszane uczucia. Ja trafiłem na egzemplarz, który bierze olej. W tych silnikach niestety ale zdarza się często. Ja mam zużycie oleju na poziomie 0.7 / 1000. Poza tym nie mam żadnych innych zastrzeżeń. Dynamika i kultura pracy jak najbardziej OK. W Krakowie spalanie w zimie potrafi wyskoczyć na poziom 11L/100 km, w trasie to można nawet i 6.5L/100km. Autostrada to około 8 L.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 120

Rok / Przebieg: 1300

Śr. spalanie: 8.0 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

brak15.01.2018
Opinia:Mam założoną instalacje gazową przez co ten silnik traci bardzo dużo ze swojej zwinności i trwałości oraz mocy. Samochód został kupiony od pierwszego właściciela ,który przejechał tym samochodem 50 000 km. Od momentu kupna założyłem w nim gaz ,czyli przejechał na "gazie" 160 000km. Przy takim przebiegu silnik nie wyrabia już z dostarczaniem gazu i silnik zaczyna się nim dławić. Nie polecam zakładanie instalacji gazowej. Kolejnym minusem są uszczelki. Byłem już cztery razy u mechanika i przy każdej z wizyt słyszałem "Teraz już nic nie będzie cieknąć". Niby mała rzecz ,a jak uprzykrza życie. Oleju muszę dolewać co drugi dzień około 0.5l aby nie było problemów z łańcuchem rozrządu. Pomimo tych wad silnik na czystej benzynie (98 Pb czasami 95 Pb) jeździ świetnie.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Peugeot 308 1.6 120km

Rok / Przebieg: 2008 210 000km

Śr. spalanie: 9.8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Darek04.09.2016
Opinia:Przebieg 130 tys. i zero problemów, silnik bardzo dynamiczny ładnie się zbiera jest cichy i w miarę ekonomiczny. Średnio 7l/100km, to bardzo dobry wynik. We wnętrzu podczas jazdy bardzo cicho nawet przy dużych prędkościach, skrzynia dobrze zsynchronizowana, dobre przełożenia. Jestem bardzo zadowolony.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Peugeot 308 Hatchback 1.6./120KM

Rok / Przebieg: 2012 130tys

Śr. spalanie: 7 l/100km