Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.
Przegląd serwisowy co 30.000 km.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Odradzam!
Odmiana silnika: 120 KM/EP6C
Rocznik: 2015
Przebieg: 69000
Śr. spalanie: 7 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1,6 VTI 120KM
Rocznik: 2010
Przebieg: 560 tyś
Śr. spalanie: 8.3 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 88 kw
Rocznik: 2011
Przebieg: 184000
Śr. spalanie: 8 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 120
Rocznik: 2010
Przebieg: 100000
Śr. spalanie: 6 l/100km
Odradzam!
Odmiana silnika: 120
Rocznik: 2016
Przebieg: 20000
Śr. spalanie: 10 l/100km