Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Wyświetleń: 89333
Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 VTi o mocy 120KM to konstrukcja, która powstała przy współpracy PSA oraz BMW. Silnik bardzo zaawansowany technologicznie, konstrukcja w całości wykonana ze stopów lekkich oraz bezobsługowym mechanizmem rozrządu opartym na łańcuchu. Trzeba kontrolować poziom oleju, przy niski poziom skutkuje usterką hydraulicznego napinacza łańcucha jak również awarię wariatora faz. Na duży plus można zapisać bardzo dobrą dynamikę i niezłe przyspieszenie, kierowcy będą zadowoleni z kultury pracy silnika i jego osiągów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • silnik konstrukcji PSA-BMW
  • konstrukcja nowoczesna
  • blok oraz głowica aluminiowa
  • pokrywa zaworów plastikowa
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • Uwaga na poziom oleju ponieważ może skutkować uszkodzenie hydraulicznego napinacz łańcucha rozrządu oraz awarie wariatora faz

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 30.000 km.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 20):
(8.0)
Trwałość
7.9/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
8.4/10
Głosy według opinii użytkowników:164

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 530

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 165

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

30826.03.2020
Opinia:Dobra dynamika, niskie spalanie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 120

Rocznik: 2010

Przebieg: 100000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(1.0)

Odradzam!

Citroen Berlingo29.02.2020
Opinia:To jest q*wa dramat. Olej pił jak szalony, w ciężkim berlingo silnik zamulony jak stawa na zimę. Do tego głośny, żeby jako tako jechać, trzeba było cisnąć w podłogę. A teraz ciekawostka. przy 20k przebiegu awarii uległo koło pośrednie z napinaczem wał-pompa wody. Unieruchomiło to pojazd na drodze. Po rozebraniu napinacza, okazało się że steruje nim... silniczek jak od zabawki plus 2 przekładnie planetarne. PORAŻKA.
Trwałość
1.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
1.0/10
Zalety:brak
Wady:duże spalanie paliwa i oleju, mało dynamiczny, głośny,

Odmiana silnika: 120

Rocznik: 2016

Przebieg: 20000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Citroen C3 Picasso17.02.2020
Opinia:Samochód kupiony nowy z salonu w Polsce. Serwisowany co roku z niewielkim przebiegiem 10-12 tys. km rocznie. Po przekroczeniu przebiegu 60 tysięcy pojawiło się zużycie oleju, które od tego momentu narasta. Ostatni tysiąc kilometrów to udręka z błędem wypadania zapłonu (silnik pracuje na 3 cylindrach i głośno hałasuje kręcący na maksymalnych obrotach wentylator chłodzenia, kontrolna Engine Fault na komputerze pokładowym). Koszty naprawy nieopłacalne względem wartości samochodu.
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:- brzmienie silnika podczas dynamicznego przyspieszania - płynne nabieranie mocy aż do odcięcia przy 6.000 obr./min - wysoki moment obrotowy po nabraniu obrotów (od ok. 2.500 obr./min)
Wady:- zużycie oleju - hałas zimnego silnika (bardzo dokuczliwy w zamkniętym garażu) - tandetne materiały z których jest wykonany (po zdjęciu głowicy obraz rozpaczy)

Odmiana silnika: 120 KM

Rocznik: 2012

Przebieg: 75000 km

Śr. spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Citroen C409.02.2020
Opinia:Według mnie ten silnik jest bardzo dobry. Mam ten silnik od nowości w swoim Citronie C4. Olej wymieniany co 15 tys km i lany tylko zalecany total ineo 5W30. Żadnych rozciągnietych łańcuchów. Można by się odczepić jedynie do konsumpcji oleju na 10 tys, dolewam około 0.5 l. I zaznaczę, że zrobiłem nim 180 tys. Robić poprawne serwisowanie, nie januszować to będzie jeździć.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Cichy, ekonomiczny w stosunku do osiągnięcia.
Wady:Dolewki oleju.

Odmiana silnika: 1.6 VTI 120km

Rocznik: 2009

Przebieg: 182456

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Peugeot 20730.12.2019
Opinia:Silnik póki co jest okej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dynamiczny silnik przyjemny dźwiek silnika porównując do 1.4 ben. 88km spalanie 8.5l na trasie przy 160-200km
Wady:po przejechaniu 500km , nie dostrzegam żadnych wad.

Odmiana silnika: 1.6 vti 120km / 88kw

Rocznik: 2007

Przebieg: 64200

Śr. spalanie: 8.6 l/100km