Silniki BMW Serii N - Silnik 1.8 R4 16V 116KM (N42B18)

Wyświetleń: 7665
Silnik 1.8 R4 16V 116KM (N42B18)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 1.8 o mocy 116KM i oznaczeniu N42B18 wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w BMW serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny, awarii ulega napinacz łańcucha, następna trapiąca usterka to cewki zapłonowe. Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • przystępne cenach części
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • montażu LPG (pod warunkiem dobrego doboru instalacji oraz fachowego montażu)

-Wady

  • możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalonymi gniazdami zaworowymi przy użytkowaniu LPG
  • bardzo drogi serwis
  • regulacja wałka ssącego i wydechowego
  • koszty wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 24 miesiące.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(5.0)
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Kali06.10.2017
Opinia:Jak masz kasę to kupuj w ciemno i jak masz drugie auto w zanadrzu,silnik padaczka.Robiłem górę silnika bo padł przy przebiegu 245tys dodatkowo wymiana łańcucha bo się już rozciągnął i było go słychać.Po za tym drobnych rzeczy co nie miara dramat.Jedynie do przyjęcia jest spalanie bo w granicach 8L,dynamika na średnim poziomie da się jechać ale bez szaleństwa.Drugi raz to sobie kupię Fiata a nie Będziesz Miał Wydatki.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: BMW Seria 3 E46 316ti 115KM

Rocznik / Przebieg: 2004

Średnie spalanie: 8 l/100km