Silniki BMW - Silnik 2.0 16V N46 B20

Wyświetleń: 14402
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 o mocach 120KM oraz 150KM o oznaczeniu (N46 B20) wszedł do produkcji w 2001 roku i miał zastosowanie w samochodach o szerokim wachlarzu aut BMW serii 1 serii 3 X1,X3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z zastosowaniem systemu Valvetronic oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad, zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu który nie jest niezniszczalny. Awarii ulega napinacz łańcucha, następną trapiącą usterką są cewki zapłonowe. Dodatkowo przy instalacji LPG musimy zadbać o montaż markowej instalacji w profesjonalnym zakładzie bo w przeciwnym razie możemy spodziewać się poważnych usterek takich jak awarie uszczelki pod głowicą lub wypaleniu gniazd zaworowych. Podsumowując tą jednostkę użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoity poziom spalania
  • dobra dynamika

-Wady

  • ze względu na zastosowanie Valvetrocia możliwość uszkodzenia głowicy oraz nadpalenia gniazd zaworowymi przy LPG
  • awarie napinacza łańcucha rozrządu
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie valvetronica
  • drogi montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(6.5)
Trwałość
6.8/10
Utrzymanie
5.6/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:32

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 27

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Franek07.08.2018
Opinia:Niestety nie miałem szczęścia do tego silnika, ponad rok czasu użytkowania i brak miesiąca bez wizyty w warsztacie. Wymieniona cała masa części od zaczynając od czujników, przez uszczelki i filtry kończąc na rozrządzie. Koszta eksploatacji dużo większe niż przy np R6 gdzie uszczelka pokrywy kosztuje ok 70-90 zł, to tu 170-200. Może miałem pecha z zakupem ale skutecznie odrzucił mnie od BMW z R4 pod maską. Bardzo duży pobór oleju i ciężko go uszczelnić, bo z jednej załatanej dziury wychodzą następne dwie. Na plus że w miarę dynamiczny ale w sumie niczym tego nie rekompensuje... Mówię tu o N42B20
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 318i 143 KM

Rok / Przebieg: 2002

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Kuki07.10.2017
Opinia:5.9l na autostradzie przy 120-140km/h, do 10l w mieście
raczej do spokojnej jazdy w końcu to 4 cylindry a nie 6
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: 143km

Rok / Przebieg: 2004 / 261tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(3.7)

Polecam!

alex03.08.2017
Opinia:czym nie rozni N42B20 od N46B20 ktory lepszy ?
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
4.0/10

Model / Moc: e46 105kW

Rok / Przebieg: 2003 165000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Rafał24.07.2017
Opinia:Ten właśnie silnik, napędza bezproblemowo moje bmw e46. Jest to dobry kompromis między osiągami, a spalaniem ok.9s. do 100km/h oraz 7,5l/100km. W przeciągu 20 tyś.km jedyną awarią była zepsuta cewka zapłonowa (pozostałe 3 są jeszcze od daty produkcji, czyli mają już 14lat). Jak wiadomo, łańcuchy rozrządu nie są bezobsługowe w żadnym aucie, po prostu trzeba zwrócić na niego uwagę podczas okresowych przeglądów. Bolączką tych silników są także uszczelniacze zaworowe (auto potrafi wypić ponad 1l. oleju na 1000km.), ja po ich wymianie, nie dolewam ani grama. Przebieg to 250tyś.km.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10

Model / Moc: 143

Rok / Przebieg: 2003

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Paweł20.07.2017
Opinia:Gdyby nie kosztowne awarie to byłby to super silnik,niestety bardzo dużo kosztownych awarii,począwszy od drobnych elektrycznych skończywszy na jakiś poważnych usterkach.Dodatkowo miałem jeszcze problem z napinaczem łańcucha rozrządu więc nie zawsze łańcuch jest dożywotni jak mówią.Sam silnik jest fajny dobrze się zbiera i przyzwoicie pali.Nie wiem może miałem przekręcony licznik bo znowu nie mam przebiegu jakiegoś kosmicznego .
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: BMW3 E90 320i/150KM

Rok / Przebieg: 2006/245tys

Śr. spalanie: 8 l/100km