Silniki BMW Serii N - Silnik 1.6 R4 16V 122KM (N43B16)

Wyświetleń: 10606
Silnik 1.6 R4 16V 122KM (N43B16)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 1.6 o mocy 122KM o oznaczeniu N43 wszedł do produkcji w 2007 roku. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik o dobrej dynamice, bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety silnik zmaga się z kilkoma poważnymi awariami. Jedną z nich są awarie układu wtryskowego - wtryskiwaczy, pompy wysokiego ciśnienia te usterki mogą zdarzać się już przy przebiegach 50 tys/km. Dodatkową usterką są częste awarie cewki. Musimy również pamiętać, że silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli już zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tą jednostkę, użytkownicy chwalą sobie ją za dobrą dynamikę, wysoką kulturę pracy i przyzwoity poziom spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo zaawansowana jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niskie spalanie

-Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • awarie wtryskiwaczy
  • awarie pompy wysokiego ciśnienia
  • drogi serwis i części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(5.7)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 12

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Średnia:
(2.0)

Odradzam!

BMW 1 E87 1,6 122 kM28.03.2019
Opinia:Silnik ten mam w BMW serii 1, w mojej ocenie jest za słaby. Drgania przenoszone na drążek zmiany biegów to podobno normalne, ale w benzynie to jak dla mnie porażka konstruktorów. Przez start stop wymieniałem już rozrusznik i akumulator, a to nie są standardowe części tylko drogie specjale... akumulator prawie jak od tira i to żelowy !!! chore koszty. To nie jest udana jednostka dlatego szybko BMW się z niej wycofało i wprowadziło wersję z turbo - dynamiczne i oszczędne co ciekawe mniej awaryjne ( tak stwierdzili serwisanci ), u mnie rozsypał się rozrząd i trzeba było wymienić łańcuch, ślizgi itp. Co jakiś czas pojawia się błąd czujnika spalin i aby się tego pozbyć trzeba wymienić jakieś dwa czujniki za grubo ponad tysiąc. Ten silnik nadaje się do mini i bmw serii 1 dla osoby która jeździ powoli i bardzo mało, w serii 3 jest za słaby. Przy przebiegu 55 tys padły cewki i wtrysk, to pewnie wina paliwa bo zdarzało się tankowanie 95 na stacjach rożnych. Teraz tylko 98 i z wtryskami i cewkami jest spokój. Spalanie przy normalnej jeździe faktycznie około 8 litrów, ale jak się spieszysz lub chcesz wyprzedzać w trasie to 12 w ostrożnych szacunkach. Wymiany oleju co rok lub 10 tys. zawsze filtr oleju. Naprawdę cena auta nusi być bardzo niska aby decydować się na ten nieudany awaryjny silnik, o LPG zapnijcie. Nawet jak poniesiecie duże koszty instalacji na pewno, częstość awarii wzrośnie i nie opłaca się. Odradzam.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: 122

Rocznik / Przebieg: 75

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Tomek14.08.2017
Opinia:Osobiście jestem bardzo zadowolony z tego silnika koszty praktycznie sprowadzają się do tankowania i wymiany oleju.Silniczek bardzo oszczędny średnio miedzy 6 a 7 L bez specjalnego oszczędzania,moc wystarczająca jak na model auto dobrze się zbiera a na trasie się nie męczy.Przebieg ponad 200 tys prze zemnie zrobione jakieś 70tys i zero problemów.Trzeba pamietać o tankowaniu dobrej jakości paliwa i do pełna ,ja wymieniam co druga wymianę oleju filtr paliwa.W taki sposób nie mam żadnych problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW 1 E87/122KM

Rocznik / Przebieg: 2008r/220tys

Średnie spalanie: 7 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Marcin 28.03.2019
Silnik ten mam w BMW serii 1, w mojej ocenie jest za słaby. Drgania przenoszone na drążek zmiany biegów to podobno normalne, ale w benzynie to jak dla mnie porażka konstruktorów. Przez start stop wymieniałem już rozrusznik i akumulator, a to nie są standardowe części tylko drogie specjale... akumulator prawie jak od tira i to żelowy !!! chore koszty. To nie jest udana jednostka dlatego szybko BMW się z niej wycofało i wprowadziło wersję z turbo - dynamiczne i oszczędne co ciekawe mniej awaryjne ( tak stwierdzili serwisanci ), u mnie rozsypał się rozrząd i trzeba było wymienić łańcuch, ślizgi itp. Co jakiś czas pojawia się błąd czujnika spalin i aby się tego pozbyć trzeba wymienić jakieś dwa czujniki za grubo ponad tysiąc. Ten silnik nadaje się do mini i bmw serii 1 dla osoby która jeździ powoli i bardzo mało, w serii 3 jest za słaby. Przy przebiegu 55 tys padły cewki i wtrysk, to pewnie wina paliwa bo zdarzało się tankowanie 95 na stacjach rożnych. Teraz tylko 98 i z wtryskami i cewkami jest spokój. Spalanie przy normalnej jeździe faktycznie około 8 litrów, ale jak się spieszysz lub chcesz wyprzedzać w trasie to 12 w ostrożnych szacunkach. Wymiany oleju co rok lub 10 tys. zawsze filtr oleju. Naprawdę cena auta nusi być bardzo niska aby decydować się na ten nieudany awaryjny silnik, o LPG zapnijcie. Nawet jak poniesiecie duże koszty instalacji na pewno, częstość awarii wzrośnie i nie opłaca się. Odradzam.

Najnowsze komentarze

Marcin
28.03.2019
0
Silnik ten mam w BMW serii 1, w mojej ocenie jest za słaby. Drgania przenoszone na drążek zmiany biegów to podobno normalne, ale w benzynie to jak dla mnie porażka konstruktorów. Przez start stop wymieniałem już rozrusznik i akumulator, a to nie są standardowe części tylko drogie specjale... akumulator prawie jak od tira i to żelowy !!! chore koszty. To nie jest udana jednostka dlatego szybko BMW się z niej wycofało i wprowadziło wersję z turbo - dynamiczne i oszczędne co ciekawe mniej awaryjne ( tak stwierdzili serwisanci ), u mnie rozsypał się rozrząd i trzeba było wymienić łańcuch, ślizgi itp. Co jakiś czas pojawia się błąd czujnika spalin i aby się tego pozbyć trzeba wymienić jakieś dwa czujniki za grubo ponad tysiąc. Ten silnik nadaje się do mini i bmw serii 1 dla osoby która jeździ powoli i bardzo mało, w serii 3 jest za słaby. Przy przebiegu 55 tys padły cewki i wtrysk, to pewnie wina paliwa bo zdarzało się tankowanie 95 na stacjach rożnych. Teraz tylko 98 i z wtryskami i cewkami jest spokój. Spalanie przy normalnej jeździe faktycznie około 8 litrów, ale jak się spieszysz lub chcesz wyprzedzać w trasie to 12 w ostrożnych szacunkach. Wymiany oleju co rok lub 10 tys. zawsze filtr oleju. Naprawdę cena auta nusi być bardzo niska aby decydować się na ten nieudany awaryjny silnik, o LPG zapnijcie. Nawet jak poniesiecie duże koszty instalacji na pewno, częstość awarii wzrośnie i nie opłaca się. Odradzam.