Silniki BMW - Silnik 2.0 16V N43 B20

Wyświetleń: 20005
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 2.0 o mocach 143KM oraz 170KM o oznaczeniu (N43 B20) wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii 1 serii 3, Mini oraz Peugeot 207, 208, 308. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad a zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu, awarii ulegają ślizgi łańcucha, następna trapiąca usterka są cewki. Dodatkowo silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania i małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem po 2009 roku, gdzie producent poprawił problem z rozrządem.

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • Bserii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka BMW
  • uważana z jedną z najmniej awaryjnych
  • niskie spalanie

-Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd- uwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009r

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


  • Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
    BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Średnia (głosów 2):
(7.2)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.5/10
Głosy według opinii użytkowników:20

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 78

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(4.7)

Polecam!

Rafał10.07.2018
Opinia:Silnik to dosyć duża porażka, trzesie się, pojawiają się problemy z odpaleniem. Engine managment pojawia się zawsze z niskimi temperaturami lub duża wilgocią. Właśnie mam do wymiany 4wtryski, 4cewki i profilaktycznie świece. Ubytku oleju nie zauważylem chociaż słyszalem że wystepuje także i to. Posiadałem już 3 BMW z benzynowymi silnikami i stwierdzam że każdy silnik mial jakąs poważna wade
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 318i 143KM

Rok / Przebieg: 09 2009 130tys

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Waldi09.02.2017
Opinia:Rewelacyjny silnik pod każdym względem jest dynamiczny i przy tym bardzo oszczędny jak na jazdę w stylu sport gdzie spalanie oscyluje w granicach 8 L.Mam BMW od 4 lat zrobiłem około 80tys i nie miałem z autem żadnych problemów.Silnik spisuje się bardzo dobrze jest elastyczny pracuje bardzo ładnie i nie ma z nim żadnych problemów.Co do mocy nie żałuję że mam wersje słabszą 143M ob jest nader dynamiczna i bardzo mocna jak na ten model,nie wyobrażam sobie wersji 170KM chyba fruwa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Model / Moc: BMW1 118 E87/143KM

Rok / Przebieg: 2009r/180tys

Śr. spalanie: 8 l/100km