Silniki BMW Serii N - Silnik 2.0 R4 16V 143KM (N43B20)

Wyświetleń: 29452
Silnik 2.0 R4 16V 143KM (N43B20)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 2.0 o mocy 143KM i oznaczeniu N43B20 wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w samochodach BMW serii 1 oraz serii 3. Konstrukcja zaawansowana technologicznie z wtryskiem bezpośrednim i rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik uznawany za mało awaryjny z pośród silników BMW, o bardzo dobrej kulturze pracy przy niskim poziomie spalania. Niestety nie jest wolny od wad a zwłaszcza z początkowych lat produkcji trzeba uważać na mechanizm rozrządu, awarii ulegają ślizgi łańcucha, następna trapiąca usterka są cewki. Dodatkowo silnik nie jest polecany do montażu instalacji LPG, jeżeli zdecydujemy się to poniesiemy duże koszty. Podsumowując tę jednostkę, użytkownicy chwalą sobie silnik za dobrą dynamikę, przyzwoity poziom spalania i małą awaryjność. Zdecydowanie najbardziej polecane są auta z tym silnikiem po 2009 roku, gdzie producent poprawił problem z rozrządem.

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • Bserii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • Bardzo zaawansowana jednostka BMW
  • uważana z jedną z najmniej awaryjnych
  • niskie spalanie

-Wady

  • niestety montaż LPG wiąże się z dużymi kosztami
  • często zużywają się cewki
  • sporadycznie awarii ulega łańcuch rozrządu
  • drogi serwis i części
  • awarie wtryskiwaczy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Castrol 0W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd- uwaga na pękające prowadnice łańcuchów skutkuje to remontem silnika !!! dotyczy to przede wszystkim jednostek z przed 2009r

  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
  • BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


  • Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
    BMW serii 1 E87: 09.2006-09-2012
  • BMW serii 1 F20: od 11.2010
  • BMW serii 3 E90: 02.2006-12.2011
  • BMW serii 3 F30: od 10.2011
  • Mini: od 10.2006
  • Peugeot 207: 02.2006-03.2012
  • Peugeot 208: od 03.2012
  • Peugeot 308: od 09.2007


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,2#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Średnia (głosów 4):
(5.1)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
4.5/10
Dynamika
5.8/10
Głosy według opinii użytkowników:22

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 110

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(2.0)

Odradzam!

320 i 200928.03.2019
Opinia:Mam 320i z 2009 z 170 konną 2 litrówką, dynamika całkiem niezła i napęd na tył, to idealne połączenie do auta na co dzień wystarczy. Spalanie przy spokojnej jeździe 9, ale średnio 11 litrów. Auto ma czystą przeszłość nie było bite, nic nikt nie majstrował w silniku itp. a psuje się na potęgę. Przez 2 lata koszty napraw przekroczyły wartość zakupu auta. Silnik drży jak diesel, słychać go i dopiero na wysokich obrotach jego dźwięk jest ok. Rozrząd wymieniałem, mimo wymiany wcześniej napinacza. Cewki i świece już 2 razy wymieniane, wtryski były czyszczone. Ale największa bolączka to elektronika, ciągłe błędy, czujniki. (czujnik spalin, czujnik pompy, ciśnienia...) Nagle gaśnie i jakbyś odłączył akumulator. Nagle nie działa rozrusznik, System start stop musiał być wyłączony bo według elektromechanika to on był przyczyną awarii elektroniki, wtrysków, cewek itp. ale po wyłączeniu błędy są i awarie co chwila. odradzam. Lepiej kup 3 litry lub nowszą 2 litrówkę z turbiną - nie są tak awaryjne.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
2.0/10

Odmiana silnika: 170

Rocznik / Przebieg: 2009 / 220 tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(4.0)

Odradzam!

318i e9023.03.2019
Opinia:Silnik głośny, trzęsie się, spalanie średnie i dynamika średnia. Silnik bardzo awaryjny, elektronika tragiczna, cewki ulegają awarii co kilkadziesiąt tysięcy, wtryskiwacze nawalają po tankowaniu na tanich stacjach. Co chwilę wyświetlają się błędy. Moja 318i o mocy 143 psuje się co kilka miesięcy, a jest perfekcyjnie utrzymana, zadbana, od nowości, serwisowana, no niby ideał. Przy 90 tys. do wymiany był rozrząd, cewki, ślizgi, napinacz, uszczelka górna, pasek klinowy i napinacz paska klinowego... itp. przy 130 wysiadły wtryski, potem cewki po raz kolejny i do wymiany oczywiście świece. Olej trzeba wymieniać co 10 tys. i nie rzadziej niż rok. Jak będziesz tankować 98 i pilnować wymian oleju itp. da się jeździć. Uwaga to nie jest pancerna 3 litrowa rzędówka bmw... to silnik wrażliwy na paliwo z awaryjną elektroniką. Jak jeszcze ma duży przebieg to będziesz co chwilę u mechanika i elektromechanika. Naprawdę awaryjna i nieudana wersja silnikowa.
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 143 / n43b20

Rocznik / Przebieg: 2008 / 130000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(4.7)

Polecam!

Rafał10.07.2018
Opinia:Silnik to dosyć duża porażka, trzesie się, pojawiają się problemy z odpaleniem. Engine managment pojawia się zawsze z niskimi temperaturami lub duża wilgocią. Właśnie mam do wymiany 4wtryski, 4cewki i profilaktycznie świece. Ubytku oleju nie zauważylem chociaż słyszalem że wystepuje także i to. Posiadałem już 3 BMW z benzynowymi silnikami i stwierdzam że każdy silnik mial jakąs poważna wade
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
2.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 318i 143KM

Rocznik / Przebieg: 09 2009 130tys

Średnie spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Waldi09.02.2017
Opinia:Rewelacyjny silnik pod każdym względem jest dynamiczny i przy tym bardzo oszczędny jak na jazdę w stylu sport gdzie spalanie oscyluje w granicach 8 L.Mam BMW od 4 lat zrobiłem około 80tys i nie miałem z autem żadnych problemów.Silnik spisuje się bardzo dobrze jest elastyczny pracuje bardzo ładnie i nie ma z nim żadnych problemów.Co do mocy nie żałuję że mam wersje słabszą 143M ob jest nader dynamiczna i bardzo mocna jak na ten model,nie wyobrażam sobie wersji 170KM chyba fruwa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: BMW1 118 E87/143KM

Rocznik / Przebieg: 2009r/180tys

Średnie spalanie: 8 l/100km