Silniki BMW Serii M - Silnik 2.8 R6 24V 193KM (M52B28)

Wyświetleń: 17602
Silnik 2.8 R6 24V 193KM (M52B28)

Silniki BMW Serii M

stosowane w:

BMW
Silnik 2.8i to jedna z jednostek z rodziny M52, pozostałe odmiany to 2.0i oraz 2.5i. Silnik zadebiutował w 1994 roku w modelach BMW serii 3 E36 i był rozwinięciem starszej jednostki o oznaczeniu M50. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu rozwijał moce w zależności od modelu 150KM, 170KM oraz 193KM. Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelki pod głowicą jak również przegrzanie silnika, które może doprowadzić do pęknięcia bloku!!! Mniej drastycznymi awariami są częste problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu co skutkuje nierówną pracą silnika oraz ciężkim jego rozruchem. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą regularnie sprawdzać poziom oleju, którego ubytki mogą być duże, przeważnie spowodowane są uszkodzeniem uszczelniaczy zaworów. Wyżej wymienione usterki przeważnie spotykane są przy bardzo wyeksploatowanych modelach oraz nieregularnym ich serwisie. W roku 1998 wraz z modelem BMW 3E46 do produkcji weszła zmodernizowana odmiana o oznaczeniu M52TU w której to zastosowano (system Double Vanos). Silniki w opinii użytkowników są bardzo trwałe i niezawodne pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. Zastosowanie jednostki jest bardzo szerokie od modeli klasy średniej po modele serii 7.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:pośredni

+Zalety

  • dobre trwałe silniki
  • blok wykonany z aluminium
  • bardzo dynamiczna jednostka
  • 6-cylindrów bardzo wysoka kultura pracy

-Wady

  • droga instalacja LPG
  • awarie cewki zapłonowej (koszt 200zł)
  • uwaga na silniki z dużym przebiegiem (duża utrata oleju przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworów)

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 24 miesiące.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(6.8)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
4.5/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 38

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 8

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

BMW E36 328i15.02.2021
Opinia:Według mnie silnik kapitalny, wykonanie jak to mówią stara szkoła. Zrobiłem na nim 80 000 tyś bez żadnych problemów, nigdy mnie nie zawiódł serwis co 8 - 9 tyś, Czysta benzyna 98, dzisiaj już prawie nie ma takich aut. O kosztach nie ma co pisać każdy ma świadomość co kupuje. Auto w wieku 24 lat na hamowni wynik 193,7 km, Auto w pełni seryjne.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:- Kultura pracy - Dynamika - Elastyczność - Niska awaryjność
Wady:- Tapicerka, boczki drzwi

Odmiana silnika: 193KM/M52B28

Rocznik: 1996

Przebieg: 263 000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(5.7)

Odradzam!

Bogdan01.05.2018
Opinia:Bardzo kosztowny w naprawach i w dodatku pijący BP jak smok,auto tanie w zakupie a koszty utrzymania ogromne zwłaszcza że przebiegi są ogromne.Kupiłem pojeździłem i szybko sprzedałem nich inny się martwi.Po drodze musiałem zrobić rzekomy niezniszczalny rozrząd na łańcuchu bo sie napinacz rozwalił,czujnik położenia wału i wiele innych drobiazgów co kosztowało nie mało kasy.Plus dynamika praca i zrywność,silnik zdecydowanie na trasy nie do miasta .
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
3.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW 5 E39 528i 193KM

Rocznik / Przebieg: 2002 280tys

Średnie spalanie: 12 l/100km