BMW

Silnik BMW 2.8 R6 24V 193KM M52B28

42570
Kategoria: Silniki BMW Serii M
Silnik BMW 2.8 R6 24V 193KM M52B28

Silniki BMW Serii M są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.8 R6 M52B28 to jedna z jednostek z rodziny M52, pozostałe odmiany to 2.0i oraz 2.5i. Silnik zadebiutował w 1994 roku w modelach BMW serii 3 E36 i był rozwinięciem starszej jednostki o oznaczeniu M50. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu rozwijał moce w zależności od modelu 150KM, 170KM oraz 193KM.


Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelki pod głowicą jak również przegrzanie silnika, które może doprowadzić do pęknięcia bloku!!! Mniej drastycznymi awariami są częste problemy z czujnikiem położenia wałka rozrządu co skutkuje nierówną pracą silnika oraz ciężkim jego rozruchem. Użytkownicy aut z tą jednostką muszą regularnie sprawdzać poziom oleju, którego ubytki mogą być duże, przeważnie spowodowane są uszkodzeniem uszczelniaczy zaworów. Wyżej wymienione usterki przeważnie spotykane są przy bardzo wyeksploatowanych modelach oraz nieregularnym ich serwisie. W roku 1998 wraz z modelem BMW 3E46 do produkcji weszła zmodernizowana odmiana o oznaczeniu M52TU w której to zastosowano (system Double Vanos).


Silniki w opinii użytkowników są bardzo trwałe i niezawodne pod warunkiem odpowiedniego serwisowania. Zastosowanie jednostki jest bardzo szerokie od modeli klasy średniej po modele serii 7.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • dobre trwałe silniki
  • blok wykonany z aluminium
  • bardzo dynamiczna jednostka
  • 6-cylindrów bardzo wysoka kultura pracy

Wady

  • droga instalacja LPG
  • awarie cewki zapłonowej (koszt 200zł)
  • uwaga na silniki z dużym przebiegiem (duża utrata oleju przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworów)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W30, wymiana po 24 miesiące
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.2)
Trwałość 7.7/10
Utrzymanie 5.3/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 1

Najbardziej awaryjna część

22%
6%
13%
3%
6%
3%
47%
Suma głosów: 32

Opinie użytkowników

21.12.2021 e39/e46 1999
(8.0)
Opinia: Miałem silnik w e39 i obecnie e46 założona instalacja gazowa w obu autach w sumie tymi egzemplarzami zrobione około 80 tys km. Jak na swoje lata silnik dobry, wiadomo zależy jak ktoś dbał ale w aucie które ma ponad 20 lat kilku właścicieli, fakt
  • 9.0/10
  • 7.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Brak większych wad konstrukcji skutkujących zniszczeniem silnika Przyspieszenie Dobre zestopniowanie skrzyni Spalanie Kultura pracy
Wady: Podwójny vanos słaba odma jak i układ chłodzenia plastikowa pokrywa zaworów pęka od temperatury i starości przepustnica i disa. Trochę tego jest ale da się z nimi żyć no chyba ze komuś pęknie zbiornik wyrównawczy i pojedzie dalej motor zagotuje i narzekanie ze „BMW
  • Silnik: M52tub28, 2.8 193 km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 272 000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam
15.02.2021 BMW E36 328i
(8.0)
Opinia: Według mnie silnik kapitalny, wykonanie jak to mówią stara szkoła. Zrobiłem na nim 80 000 tyś bez żadnych problemów, nigdy mnie nie zawiódł serwis co 8 - 9 tyś, Czysta benzyna 98, dzisiaj już prawie nie ma takich aut. O kosztach nie ma co
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - Kultura pracy - Dynamika - Elastyczność - Niska awaryjność
Wady: - Tapicerka, boczki drzwi
  • Silnik: 193KM/M52B28
  • Rocznik: 1996
  • Przebieg: 263 000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
01.05.2018 Bogdan
(5.7)
Opinia: Bardzo kosztowny w naprawach i w dodatku pijący BP jak smok,auto tanie w zakupie a koszty utrzymania ogromne zwłaszcza że przebiegi są ogromne.Kupiłem pojeździłem i szybko sprzedałem nich inny się martwi.Po drodze musiałem zrobić rzekomy niezniszczalny rozrząd na łańcuchu bo sie napinacz rozwalił,czujnik położenia wału
  • 4.0/10
  • 3.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: BMW 5 E39 528i 193KM
  • Rocznik / Przebieg: 2002 280tys
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Odradzam