Silniki BMW Serii N - Silnik 2.5 R6 24V 204/218KM (N52B25)

Wyświetleń: 14587
Silnik 2.5 R6 24V 204/218KM (N52B25)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 2.5i  N52 o mocach 204/218KM  zadebiutował w 2005 roku w BMW serii 3 E90 i  miał zastosowanie w wielu innych modelach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos). Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników są chwalone za wysoką kulturę pracy, świetne osiągi oraz trwałość i niezawodność.Niestety koszty serwisu nie należą do tanich oraz spalanie jest dosyć wysokie zwłaszcza w jeździe miejskiej.


Czytaj więcej na http://magazynauto.interia.pl/uzywane/opinie/news-przewodnik-po-silnikach-bmw,nId,1064006,nPack,5#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=fireCo do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę problemy z hydraulicznymi popychaczami  oraz awariami elektrycznej pompy cieczy !!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodny a przede wszystkim świetnych osiągów i wysokiej kulturze pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • mocna trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • problem z popychaczami hydraulicznymi do 2008r
  • awarie elektrycznej pompy cieczy
  • drogi serwis
  • kosztowna instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 0W30, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 28

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 11

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Grzesiek12.10.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik mam go od sześciu lat i zrobiłem ponad 100 tys km bez żadnych usterek.Dynamika na bardzo dobrym poziomie kultura pracy rewelacja spalanie do przyjęcia.Jestem bardzo zadowolony i wcale nie ma jakiś wygórowanych kosztów utrzymania jak ludzie mówią. Po za tym nie ma co porównywać do aut innych marek bo tu wszystko działa na najwyższym poziomie.Wiadomo że jak coś trzeba wymienić to razy dwa niż np. w Oplu czy Peugeocie no cóż nie da się mieć BMW a płacić z Fiata.Ale nie bójcie się silniki sa trwałe i dobrze zrobione to nie badziew że po 200 tys wszystko pada.Polecam z ręką na sercu
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: BMW Seria 3 E90 325i 218KM

Rocznik / Przebieg: 2006 r 210tys

Średnie spalanie: 9 l/100km