Silniki BMW Serii N - Silnik 3.0 R6 24V 258KM (N52B30)

Wyświetleń: 18637
Silnik 3.0 R6 24V 258KM (N52B30)

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 3.0i  o mocy 258KM z oznaczeniem N52 zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630 i (E63) a rok później do produkcji weszła odmiana o pojemności 2.5i. Silnik miał zastosowanie w samochodach klasy średniej oraz wyższej i SUV.Rzędowa sześciocylindrowa jednostka o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu.Konstrukcja wykonana z połączenie magnezu oraz aluminium to pozwoliło na uzyskaniu mniejszej wagi silnika.W jednostce zastosowano płynne zmiany wzniosu zaworów Valvectronic oraz faz rozrządu wałków dolotowych (Double Vanos).Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede może pochwalić się świetnymi osiągami oraz wysoką kulturą pracy.Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede wszystkim świetne osiągi i wysoka kultura pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • duża moc
  • wysoka kultura pracy silnika
  • świetna dynamika

-Wady

  • awarie elektrycznej pompy cieczy
  • problem z hydraulicznymi popychaczami
  • drogi serwis
  • drogie części
  • kosztowna instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(7.6)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.7/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 25

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

BMW e60 sedan22.03.2019
Opinia:Od razu po zakupie założyłem instalację gazową i jestem bardzo zadowolony. Silnik bardzo dobrze chodzi na gazie, dynamika nie ucierpiała a spalanie 12-13 l gazu jak na tą pojemność i masę auta rewelacja. Co do usterek jeżdzę tym autem 4 lata i po zakupie wymienilem od razu profilaktycznie pompe cieczy chłodzacej na BEHR aby mieć spokój. W tym okresie dwa razy padła jedna z cewek co akurat jest podobno normą po zamontowaniu instalacji gazowej. Awaria jednej z cewek nie unieruchamia auta. Koszt cewki 100 pare zlotych wymiana samodzielnie w 3 minuty i po sprawie. ogolnie frajda z jazdy jest do dzisiaj, szczegolnie gdy sie wciśnie do końca na 2 -3 biegu lub jak się wyłączy całkowicie kontrole trakcji :-). Nie jest to napewno auto dla kierowców z zielonym listkiem na tylnej szybie. Włączona kontrola trakcji nie pomoże gdy wyłaczona jest wyobraźnia i brak doświadczenia w prowadzeniu auta z tylnym napędem o takiej mocy
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 258KM/N52B30

Rocznik / Przebieg: 2006/250 000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Krzysiek15.10.2016
Opinia:silinik wedlug mnie bardzo nieudany po zakupie zaczely sie wydatki zwiazane z vanosami i wieloma innymi typu odma elektrozawory vanosa pompa cieczy elektryczna koszt okolo 2 tys zl za pompe wody ... masakra niepolecam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: e90n52b30

Rocznik / Przebieg: 2006 /11000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Radek30.11.-0001
Opinia:Co za ....... n52 ma pośredni wtrysk i lubi gax
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: n52b30/258

Rocznik / Przebieg: 2006/250000

Średnie spalanie: 13 l/100km