Silniki BMW Serii N - Silnik 3.0 R6 24V 258KM (N52B30)

Wyświetleń: 13008
MotoBenzyna

Silniki BMW Serii N

BMW

Silnik 3.0i  N52 zadebiutował w 2004 roku w modelach BMW 630(E63) a rok później do produkcji weszła odmiana o pojemności 2.5i. Silnik miał zastosowanie w samochodach klasy średniej oraz wyższej i SUV. Rzędowy sześciocylindrowy silnik o bardzo trwałej konstrukcji z rozrządem opartym na łańcuchu. Co do usterkowości silników tej rodziny to musimy szczególnie zwrócić uwagę na problemy z hydraulicznymi popychaczami oraz awariami elektrycznej pompy cieczy!!! W szczególności ta druga usterka może prowadzić do bardzo kosztownych i poważnych konsekwencji. Silniki w opinii użytkowników mają opinię bardzo trwałych i niezawodnych a przede wszystkim świetne osiągi i wysoka kultura pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • duża moc
  • wysoka kultura pracy silnika
  • świetna dynamika

-Wady

  • awarie elektrycznej pompy cieczy
  • problem z hydraulicznymi popychaczami
  • drogi serwis
  • drogie części
  • kosztowna instalacja LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(7.6)
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
6.7/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.7)

Polecam!

BMW e60 sedan22.03.2019
Opinia:Od razu po zakupie założyłem instalację gazową i jestem bardzo zadowolony. Silnik bardzo dobrze chodzi na gazie, dynamika nie ucierpiała a spalanie 12-13 l gazu jak na tą pojemność i masę auta rewelacja. Co do usterek jeżdzę tym autem 4 lata i po zakupie wymienilem od razu profilaktycznie pompe cieczy chłodzacej na BEHR aby mieć spokój. W tym okresie dwa razy padła jedna z cewek co akurat jest podobno normą po zamontowaniu instalacji gazowej. Awaria jednej z cewek nie unieruchamia auta. Koszt cewki 100 pare zlotych wymiana samodzielnie w 3 minuty i po sprawie. ogolnie frajda z jazdy jest do dzisiaj, szczegolnie gdy sie wciśnie do końca na 2 -3 biegu lub jak się wyłączy całkowicie kontrole trakcji :-). Nie jest to napewno auto dla kierowców z zielonym listkiem na tylnej szybie. Włączona kontrola trakcji nie pomoże gdy wyłaczona jest wyobraźnia i brak doświadczenia w prowadzeniu auta z tylnym napędem o takiej mocy
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 258KM/N52B30

Rocznik / Przebieg: 2006/250 000 km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Krzysiek15.10.2016
Opinia:silinik wedlug mnie bardzo nieudany po zakupie zaczely sie wydatki zwiazane z vanosami i wieloma innymi typu odma elektrozawory vanosa pompa cieczy elektryczna koszt okolo 2 tys zl za pompe wody ... masakra niepolecam
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: e90n52b30

Rocznik / Przebieg: 2006 /11000

Średnie spalanie: 12 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Radek30.11.-0001
Opinia:Co za ....... n52 ma pośredni wtrysk i lubi gax
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: n52b30/258

Rocznik / Przebieg: 2006/250000

Średnie spalanie: 13 l/100km