Silniki Toyota - Silnik 1.6 16V VVT-i 3ZZ-FE

Wyświetleń: 11604
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.6 VVT-i o mocy 110KM miał zastosowanie w takich modelach Toyoty jak Corolla czy Avensis. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania silniki staja się bardzo dynamiczne i elastyczne oraz bardziej oszczędne. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG  nie zalecany jest a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami  jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Jedynym poważnym mankamentem tej jednostki to ubytki oleju, odpowiadają za to wady konstrukcyjne silnika, które doprowadzały do uszkodzenia jednostki!!! Po 2003 roku usterka została usunięta. Musimy pamiętać, że rozrząd nie jest niezniszczalny i trzeba go kontrolować, głośna praca może świadczyć o jego rozciągnięciu czy awarii napinacza. Niestety koszt wymiany rozrządu nie należy do tanich. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoka kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

 

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra trwała jednostka
  • brak awarii
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • bezobsługowy mechanizm rozrządu

-Wady

  • zużycie oleju silnikowego w silnikach z początku produkcji zużycie oleju

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Montaż LPG w autach z tym silnikiem powinien się odbywać po dotarciu już silnika !!! Jeżeli był zamontowany zaraz po zakupie może okazać się awaryjny.

Uwaga na silniki z pierwszych lat produkcji 2000-2003r,przez duże ubytki oleju silniki mogły ulec uszkodzeniu !!!

Średnia (głosów 3):
(6.9)
Trwałość
7.3/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.3/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 12

Opinie użytkowników

Średnia:
(3.0)

Odradzam!

Robert04.12.2018
Opinia:Silinik bierze duze ilosci oleju, problem poprawili dopiero w 2005r, moj wyzional ducha przy 110tys, 100km autostrada i silnik sie zatarl, wypil caly olej
Trwałość
2.0/10
Utrzymanie
1.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: 110

Rok / Przebieg: 110

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Kuczypies11.07.2018
Opinia:Bzdura z tym LPG, ja juz 150tys km zrobiłem i nic. Instalacja Stag 300 premium. Ludzie nie dajcie sie robić w konia.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Model / Moc: Corolla E12/ 110 koni

Rok / Przebieg: 2004 / 240000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Bartek06.09.2016
Opinia:Bardzo dobry silnik tylko trzeba o nie go dbać i broń boże montować LPG !!! Auto użytkuję trzeci rok zrobiłem 60tys. większość w mieście i spisuje się bardzo dobrze, moc idealna przydaje się na trasie do wyprzedzania. Minus to serwis Toyota już nie praktykuję w ASO tylko prywatnie. Dobra dynamika, ładnie pracuje super się zbiera POLECAM.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Corolla X 1.6. 16V /124KM

Rok / Przebieg: 2007r 210 tys

Śr. spalanie: 7.5 l/100km