Silnik 1.3 VVT-i o mocy 86KM miał zastosowanie w samochodach marki Toyota Yaris. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i wyposażone są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiada hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie poprzez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG nie jest zalecany a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Jedynym mankamentem tej jednostki to wycieki oleju z pod dekla pod zaworami i głośniejsza praca przy wyższych obrotach. Poza tym silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy oraz przyzwoity poziom spalania. Konstrukcja silnika chwalona za dobrą trwałość oraz niską awaryjność, dużym plusem jest rozrząd oparty na łańcuchu.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 3.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 86KM/2NZ-FE
Rocznik / Przebieg: 2001/267 tyś.
Średnie spalanie: 6.3 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: Yaris/86KM
Rocznik / Przebieg: 2003/275tys
Średnie spalanie: 6.5 l/100km