Silniki Toyota - Silnik 2.0 16V D4 VVT-i 1AZ-FSE

Wyświetleń: 21566
MotoBenzyna

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 2.0 VVT-i o mocy 150KM najbardziej znany z Toyoty Avensis. Wszystkie jednostki benzynowe w Toyocie o oznaczeniu VVT-i  wyposażona są w zmienne fazy rozrządu. Silnik ten nie posiadają hydraulicznych luzów zaworowych, ich regulacje wykonuje się ręcznie po przez zmianę sztywnych stalowych szklanek zaworowych. Niestety montaż instalacji LPG  nie jest zalecany, a jeżeli ktoś zdecydował by się to musi liczyć się z poważnymi awariami jak wypaleniem gniazd zaworowych!!! Silnik jest chwalony za bardzo dobre osiągi, wysoką kulturę pracy, przyzwoity poziom spalania oraz trwałość i niską awaryjność. Dodatkowym atutem jest rozrząd oparty na łańcuchu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • bardzo dobra konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoity poziom spalani
  • cicha praca silnika

-Wady

  • nie zalecany montaż LPG
  • regulacja zaworów
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 5):
(8.0)
Trwałość
9.2/10
Utrzymanie
7.4/10
Dynamika
7.4/10
Głosy według opinii użytkowników:50

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 16

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Janusz01.12.2018
Opinia:Super niezawodny motor.
Łańcuch rozrządu.
Prosta budowa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: rav4 II 150KM

Rocznik / Przebieg: 2005 - 220000km

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Piotr02.08.2018
Opinia:Bardzo wytrzymały silnik do jazdy poza miastem, oszczędny do 3 tys. obrotów (mało dynamiczny w tym zakresie), powyżej oceniam na dynamiczny, pomimo braku turbo. Przez 180 tys. km żadnych problemów (auto od 2004 roku na drodze). W 2014 założyłem instalację LPG (STAG, Nowotczyński, Mława -polecam), Dynamika wzrosła w każdym zakresie, spala w proprcjach 80% LPG, 20% benzyna - spalanie odpowiednio 8,8 l LPG i 1,5 l PB na 100km, przy bardzo dynamicznej i szybkiej jeździe w granicach 140 - 160 (nie dostrzegłem różnicy w spalaniu w mieście). Obecnie 50 tys. na LPG żadnych objawów, i wpływu na silnik. Olej bez ubytków, z poczatku Toyota 5W30 nisko popiołowy teraz odpowiednik Mobile1 (taniej częściej zmieniam) i to czuć po silniku. Gdyby nie rdza na podwoziu od dołu nie sprzedawałbym tego auta, zero problemów - np. przy takim przebiegu oryginalne zawieszenie np. na przeglądach proszę o poważne sprawdzenie zawieszenia i zero problemów.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 2.0 D4 VVt-i 1az-fse 147 KM

Rocznik / Przebieg: 2003/180 tys km

Średnie spalanie: 8.8 l/100km

Średnia:
(6.3)

Polecam!

Maciek02.07.2018
Opinia:Auto od ponad miesiąca w moich rękach za wiele nie moge napisać. Jak na razie bez problemów
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 147

Rocznik / Przebieg: 2004 19000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

baszka25.04.2017
Opinia:Silnik dobry, bardzo wytrzymały
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Toyota avensis, 147KM

Rocznik / Przebieg: 2006, 130000km

Średnie spalanie: 9.1 l/100km

Średnia:
(7.0)

Polecam!

Michał25.01.2017
Opinia:No cóż. 6 cylindrów w rzędzie jakoś trzeba nakarmić. Auto ciężkie, konstrukcja stara i paliwożerna, ale za to wręcz pancerna. Dodać do tego niesamowite brzmienie silnika i niską awaryjność pojazdu i mamy auto idealne, no poza spalaniem. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, a eksploatacja jak się uda kupić ładny egzemplarz sprowadza się do poziomy wymiany oleju w silniku i lania paliwa. Jeśli ktoś chce zamontować LPG to się dobrze sprawdza w tym silniku. Mnie to nie bawiło więc jeździłem na czystej benzynie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: Lexus IS 200

Rocznik / Przebieg: 2003

Średnie spalanie: 10 l/100km