Silniki Volvo - Silnik 2.0 16V B4 204S

Wyświetleń: 8353
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.0 16V o mocach 136KM oraz 140KM znany z modeli Volvo S40/V40. Konstrukcja silnika z lat 90-tych, trwała o niskiej awaryjności aczkolwiek nie jest wolna od awarii. Silnik przez lata przeszedł szereg modernizacji, które pozwoliły na wyeliminowanie wadliwych elementów. Największymi wadami silnika są pękające głowice oraz awarie przepływomierza. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku którego interwał przypada na 100 tys/km. Budowa głowicy silnika różni się od klasycznych i wymaga doświadczenia w ewentualnych naprawach. Co do spalania silnik nie jest paliwo-oszczędny, średnie spalanie na poziomie 10L/100km, w mieście zdecydowanie ponad  10 L. Atutem jest możliwość montażu instalacji LPG. W modelach z pierwszych lat produkcji  jest hydrauliczna regulacja zaworów a w późniejszych wersjach zastosowano ręczną regulacje co wiąże się z korektą luzów co 20-30tys /km. Kierowcy użytkujący auta z tym silnikiem chwalą go za trwałość, niską awaryjność oraz niezłą dynamikę.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • niska awaryjność

-Wady

  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy
  • pękające głowice
  • większa awaryjność odmiany z pierwszych lat produkcji do 1999r

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000.

Ilość oleju silnikowego: 5.4-5.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(6.7)
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 9

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Leszek02.11.2017
Opinia:Silnik dobry ale po przejechaniu 220 tys km zaliczyłem remont padła głowica przy okazji duży remont wymiana wszystkich podzespołów elektryki,dodatkowo przepustnica i od tej pory zero problemów.Auto się nie opłacało sprzedawać więc remont był jedynym rozsądnym rozwiązaniem.Przed remontem silnik hulał jak tralala ale przyszedł czas i padł..Minusem jest tez spalanie zbyt duże około 10 l,jak bym miał polecać to nie specjalnie duzo drobnych usterek i duże spalanie .Plus super dynamika i dobra kultura pracy.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volvo V40 I 2.0 140KM

Rocznik / Przebieg: 1999r 270tys

Średnie spalanie: 10 l/100km