Silniki Volvo - Silnik 2.3 T5 20V B5 234T3

Wyświetleń: 9124
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.3 T5 o mocy 250KM miał zastosowanie w wielu modelach samochodów Volvo S70, S60, V70I II oraz C70. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii .Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy elektronicznej oraz awarie przepływomierza. Na niskie spalanie nie ma co liczyć bo silnik jest mocny i doładowany ale przy spokojnej jeździe zmieścimy się po niżej 10L. Alternatywa może być montaż instalacji LPG ale musi być z wyższej półki i montowana z wyspecjalizowanej firmie. Trzeba również pamiętać o okresowej regulacji luzów zaworowych, również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.3 T5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • awarie przepustnicy elektronicznej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.2)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 8

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

c7016.03.2020
Opinia:silnik bezawaryjny idealny do LPG same plusy
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 230KM

Rocznik: 1999

Przebieg: 420tys

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

V70 II02.10.2019
Opinia:W mojej opinii jeden z najlepszych silników w historii Volvo. Znakomita kultura jazdy i akceptowalne spalanie. Niewiele kombi z I. dekady XXI wieku mogło pochwalić się przyspieszeniem 7,1 s do 100 km/h. Silnik poprawnie eksploatowany jest bezawaryjny do 500 tys. przebiegu. Wspaniale współpracuje z instalacją LPG, wówczas koszt przejechania 100 km jest porównywalny do kosztów przebycia 100 km Fiata Pandy.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: 250

Rocznik: 2001

Przebieg: 230000

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.3)

Polecam!

Mariusz16.09.2017
Opinia:Mocarz to co mi przychodzi do głowy w jednym słowie,taki Gladiator szos.Przepraszam że tak go oceniam ale tak jest mało jaki samochód jest wstanie mu dorównać na drodze,świetne przyspieszenie rewelacyjan elastyczność sama przyjemność z jazdy.Najbardziej mnie wkurza że ludzie kupują takie auta z tak mocnym silnikiem a potem narzekają że dużo pali że koszty wysokie !!! A co ma palić 5 L i serwis ma kosztować 100 zł !!! Kupcie sobie Corse,Fieste,Clio z silnikiem 1.1 to będziecie płacić stówę.Albo kupują i zaraz lecą do gazownika i montują LPG a potem same problemy.Ludzie po to robią takie auta że by było czuć moment obrotowy,dynamikę,przyspieszenie a nie żeby liczyć spalanie i kasę w portfelu.Silnik rewelacja jego osiagi powalają i dają same przyjemności z jazdy.Koszty nie sa małe ale tu nie o koszty chodzi.Dodam że auto totalnie bezawaryjne ale trzeba o nie dbać,stare dobre konstrukcje wytrzymałe z dobrymi parametrami.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: S60 2.5 250KM

Rocznik / Przebieg: 2003 r 267.000

Średnie spalanie: 10 l/100km