Silniki Volvo - Silnik 2.4 20V B5 244S2

Wyświetleń: 12683
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.4 o mocach 140KM oraz 170KM został opracowany wspólnie z konstruktorami Porsche. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Wersja 140-konna nieco ospała o słabszej dynamice więc lepszym wyborem jest wersja 170-konna której parametry są na wysokim poziomie. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy, cewki zapłonowej czy przepływomierza. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 1500zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.4 V5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • dobra kultura pracy
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • wysokie koszy serwisu
  • wysokie koszty części
  • awarie cewki zapłonowej
  • awarie przepustnicy
  • awarie przepływomierza
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 5):
(6.9)
Trwałość
8.4/10
Utrzymanie
5.8/10
Dynamika
6.4/10
Głosy według opinii użytkowników:41

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 17

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 9

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Polecam!

V70 II Bi-Fuel25.11.2019
Opinia:Samochód co prawa w wersji Bi-Fuel, ale oprócz wzmocnionej głowicy i zaworów niczym się nie różni. Samochód z automatem i tym silnikiem przejechał już 480k km i nadal trzyma kompresję, bierze 1L oleju na 10k km czyli bardzo dobrze.
Dynamika nie jest najlepsza, ale za to silnik jest długowieczny, wymieniam tylko filtry, olej i świece.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
5.0/10

Odmiana silnika: 140KM/B5244SG

Rocznik: 2004

Przebieg: 480000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

PIotr 20.11.2018
Opinia:Silnik świetny, praktycznie bezawaryjny i bardzo trwały, jedyne co to przy ok 300 tys pojawia sie wyciek oleju na uczelnieniu koła zmiennych faz rozrządu, niestety wymiana koła ok 900 z ł samo koło.
Mój silnik 300 tys km od wymiany do wyminay nie ma zużycia oleju praktycznie.
Silnik o fajnej charakterystyce, ciagnie od samego dołu jak dobry diesel.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
7.0/10

Odmiana silnika: 140 km

Rocznik / Przebieg: 2004/315 000

Średnie spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(6.7)

Polecam!

Bartek13.02.2018
Opinia:Bardzo dobry silnik. Do tej pory naprawy były związane z osprzętem - wentylator chłodnicy (Bosch), czujnik cisnienia na listwie wtryskowej (Bosch), pompka od spryskiwacza, membrana odmy i regenracja rozrusznika (działał, ale "przy okazji" nowego sprzęgła). Cały czas oryginalny dwumas - trzyma parametry. Pali nie mało ale śmigam na gazie więc i tak jest ekonomicznie. Problemów ze słynną przepustnica Magneti Marelli na razie nie miałem. Nie dawno wymieniłem rozrząd, zobaczymy jak się spisze przez kolejne 100k. Chciałbym dokręcić do pół miliona km :)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 170

Rocznik / Przebieg: 2004/280000

Średnie spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(7.3)

Polecam!

Łukasz22.01.2018
Opinia:Polecam silnik, użytkuje auto ponad 2 lata, jedyne co naprawiałem to przepustnica i regulator napięcia, demonem prędkości na pewno nie jest ale do codziennej jazdy w zupełności wystarcza.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: S60 140KM

Rocznik / Przebieg: 2002 115000

Średnie spalanie: 9.5 l/100km

Średnia:
(5.0)

Odradzam!

Marek01.08.2017
Opinia:Nic dobrego nie mogę powiedzieć o tym silniku same minusy,jest bardzo awaryjny cały czas coś pada a części nie sa tanie i serwis też.Co się gdzieś nie ruszyłem to jakaś awaria i na desce świeci kontrolka,hol i wymiany przepustnicy,przepływomierz,wadliwa elektronika -regulator i wiele innych.Dodatkowo silnik pali jak smok ponad 10L a w mieście do 15 l .Zamiast nim jeździć to jeżdżę po mechanikach .Nie polecam chyba że ktoś jest masochistą i lubi się mordować
Trwałość
3.0/10
Utrzymanie
4.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: Volvo V70/140KM

Rocznik / Przebieg: 2003r/240tys

Średnie spalanie: 10 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Danek 09.05.2018
Silnik padł - znikała woda w układzie, uszczelka pod głowicą zrobiona, głowica sprawdzona - wyrok silnik do wymiany. Wymieniłem na drugi używany - teź padł po kilku kilometrach. Może był trefny, może komuś przekładka się nie udała... upiłem nowy silnik - mam nadzieję że tym razem się uda... Wcześniej silnik w benzynie w v70 też padł - ale go nie wymieniałem,. Diesle nie do zajechania (kilka lat bez jakiejkolwiek naprawy), benzyna chyba niestety nie należy do trwałych w tym modelu...

Najnowsze komentarze

Danek
09.05.2018
0
Silnik padł - znikała woda w układzie, uszczelka pod głowicą zrobiona, głowica sprawdzona - wyrok silnik do wymiany. Wymieniłem na drugi używany - teź padł po kilku kilometrach. Może był trefny, może komuś przekładka się nie udała... upiłem nowy silnik - mam nadzieję że tym razem się uda... Wcześniej silnik w benzynie w v70 też padł - ale go nie wymieniałem,. Diesle nie do zajechania (kilka lat bez jakiejkolwiek naprawy), benzyna chyba niestety nie należy do trwałych w tym modelu...