Silniki Volvo - Silnik 2.5 20V Turbo B5 254T2

Wyświetleń: 12254
MotoBenzyna

Silniki Volvo

Volvo

Silnik 2.5 R5 o mocy 210KM miał zastosowanie w wielu modelach Volvo takich jak S60, V70 czy XC90. Bardzo dobra jednostka o świetnych osiągach i wysokiej kulturze pracy oraz przyzwoitym poziomie spalania. Jednostka nie stwarzająca większych problemów użytkownikowi i przy odpowiednim serwisowaniu osiągniemy przebieg 400-500 tys/km!!! Awaryjność jest na niskim poziomie lecz nie jest wolna od awarii. Do największych przypadłości można zaliczyć awarie przepustnicy-zabrudzenia (koszt nowej to około 3000zł a regeneracja około 1000zł) inne przypadłości to przepływomierz oraz przegrzanie silnika spowodowane złą jakością płynu chłodzącego. Również serwis tej jednostki nie należy do tanich oraz części zamienne nie są tak tanie jak w przypadku klasycznych silników. Do takich należy wymiana rozrządu, którego cena dochodzi do 2000zł. Poza tym można śmiało powiedzieć, że jednostka 2.5 R5 jest udaną konstrukcją o świetnej dynamice oraz wysokiej kulturze pracy i niskiej awaryjności.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:5-cylindrowy

Ilość zaworów:20

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • możliwość montażu LPG

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysokie koszty części
  • kosztowna wymiana rozrządu
  • zabrudzenia przepustnicy
  • przegrzania silnika
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 150.000km.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(8.9)
Trwałość
9.3/10
Utrzymanie
7.7/10
Dynamika
9.7/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 19

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

volvo v7016.03.2020
Opinia:silnik idealny !! miałem wiele aut diesle i benzyn, volva z tymi silnikami są nie do zdarcia !
moc z pojemności, plus dołożona delikatna turbinka, silnik idealny !
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: 210

Rocznik: 2002

Przebieg: 380

Śr. spalanie: 9 l/100km

Średnia:
(8.0)

Polecam!

S60 I gen10.12.2019
Opinia:Widze ze autor ktory pisal opis dla tej jednostki kompletnie nie wie co to za silnik. Po pierwsze jest to jednostka R5 nie żadne V5, po drugie koszty rozrządu to 500 zł (te 2000 to chyba sobie policzył autor z kołami zmiennych faz, których nie wymieniamy przy rozrządzie tylko co jakieś 200 tys km.), po trzecie jednostka ma poważny problem ze zbyt cienkimi ściankami cylindrów, co w połączeniu z wysoką temp silnika może prowadzić do pęknięcia tulei cylindra (tu już koszty remontu mogą być bardzo wysokie). Warto zabezpieczyć silnik przed ww. sytuacją i oddać blok do zamknięcia, koszt około 1000 zł i problem pękających cylindrów zażegnany na zawsze. O silnik trzeba regularnie dbać olej etc, wtedy nie będzie z nim problemów
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Bardzo dobra dynamika jednostki, umiarkowane spalanie w okolicach 13l w mieście
Wady:Problemy z przepustnica, problemy z pękającymi cylindrami

Odmiana silnika: 210 KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 100 tyś

Śr. spalanie: 13 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Janusz17.07.2017
Opinia:Jeżdżę Volvem XC70 z tym silnikiem już trzeci rok zrobiłem około 70tys bez najmniejszych problemów.Na początku wahałem się czy założyć gaz ale teraz nie żałuję spalanie na poziomie 11-12 litrów to nie tragedia a za to nie popaprałem tak świetnego silnika.Auto użytkuję raczej na trasie silnik świetni się zbiera jest elastyczny za sprawą turbinki przyspieszenie praktycznie z każdego przełożenia.Skróciłem wymiany oleju do 12-15 tys km i jestem pewny ze silnik i turbo będzie jeszcze długo pracować,paliwo leje zawsze na sprawdzonych stacjach do pełna.Jestem zachwycony tym silnikiem jego kultura pracy ładnym odgłosem i kocham to auto .
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
10.0/10

Odmiana silnika: Volvo XC70 2.5 20V 210KM

Rocznik / Przebieg: 2006r/280tys

Średnie spalanie: 11 l/100km