Silniki Mazda - Silnik 2.0 16V MZR LF

Wyświetleń: 10390
MotoBenzyna

Silniki Mazda

Mazda

Silnik 2.0 MZR o mocy 147KM konstrukcji Japońskiej miał zastosowanie w samochodach Mazda 5 oraz 6. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Kierowcy użytkujący Mazdy z tym silnikiem chwalą jednostkę za dobre osiągi, niezłe przyspieszenie i dobrą elastyczność. Silnik ma kilka drobnych przypadłości takich jak awarie eger-u, przepływomierza oraz najbardziej kosztowna awaria klap w kolektorze dolotowym. Czasami zdarza się nierówna praca silnika czego powodem może być silniczek krokowy lub przepływomierz, po jego przeczyszczeniu usterka powinna zniknąć.Na minus trzeba zapisać montaż instalcji LPG z powodu wrażliwych gniazd zaworowych !!! Poza tym awaryjność silnika jest praktycznie na zerowym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • drogi serwis
  • drogie części
  • uwaga na EGR
  • awarie przepływomierza
  • awarie klap w kolektorze
  • awarie silniczka krokowego
  • w przypadku montażu LPG problem z gniazdami zaworowymi !

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 2):
(7.7)
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 18

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.0)

Odradzam!

Kyniusz16.07.2018
Opinia:Nie wiem kto tworzy te opisy do silników ale trochę się nie przykłada :(
Silnik nie jest konstrukcji Japońskiej tylko Fordowskiej (połowa części ma oznaczenie FoMoCo) z oprzyrządowaniem Japońskim.
Silniki te często biorą olej zarówno w Mazdach jak i Fordach i to już po przebiegu 100kkm,
Silniki te słabo nadają się do gazu (ale w sumie który silnik o nowszej konstrukcji dziś dobrze się nadaje). Luzy zaworowe reguluje się ręcznie przy pomocy szklanek więc trzeba na to uważać (nie ma tutaj hydraulicznej regulacji luzu zaworowego co według mnie jest podstawą w silniku który można "zagazować"). Koszt dość duży i auto unieruchomione na kilka dni. Jedni na gazie przejeżdżają 150kkm bez regulacji inni 100kkm a inni po 50kkm muszą zrobić generalny remont silnika wiążący się z wymianą głowicy (różnie to bywa). Silnik w mieście przy włączonej klimie pali jakieś 13L/100. W trasie przy 140km/h pali jakieś 10L/100km.
Z drugiej strony dobrze że silnik jest bliźniaczy do fordowskiej konstrukcji bo ceny w ASO Mazdy są KOSMICZNE!!
Więc silniki nie są zbyt trwałe, nie nadają się do zagazowania i dużo palą przy ostrzejszej jeździe.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
8.0/10

Model / Moc: Mazda 5 - 147KM

Rok / Przebieg: 2010 - 150kkm

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Waldi18.03.2017
Opinia:Bardzo dobry silnik mam go Mazdzie 6 147KM z roku 2005,jest przede wszystkim bezawaryjny co dzisiaj jest praktycznie tylko mitem.Auto super się zbiera i przy tym spala nie wiele,co do serwisu co praktycznie tylko płyny i części typu hamulce,amory,akumlator i drobne pierdołki.Plusem jest łańcuch rozrządu.Silnik pracuje równo i zbiera się super,zima lato pali od kopa.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Mazda6/147KM

Rok / Przebieg: 2005/245tys

Śr. spalanie: 8 l/100km